قدس آنلاین: شهردار مشهد گفت: همزمان با فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر دو ایستگاه باقی مانده خط یک قطار شهری مشهد به طول ۴.۵ کیلومتر که ایستگاه غدیر را به فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد متصل می‌کند به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح دو ایستگاه باقی مانده خط یک قطار شهری مشهد همزمان با فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر

به گزارش قدس آنلاین، سیدصولت مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر دو ایستگاه باقی مانده خط یک قطار شهری مشهد به طول 4.5 کیلومتر که ایستگاه غدیر را به فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد متصل می‌کند به بهره‌برداری می‌رسد و مشهد نخستین شهری بوده که از امتیاز داشتن ایستگاه خطوط ریلی درون‌شهری در فرودگاه بهره‌مند می‌شود.

وی افزود: عملیات ساخت خط 2 قطار شهری مشهد رو به پایان بوده و هم‌اکنون 56 درصد عملیات اجرایی این خط به پایان رسیده و در حال حاضر پیگیر تهیه واگن‌های آن هستیم که تا اردیبهشت ماه سال 95 وارد مشهد می‌شود و تا پایان شهریور ماه همین سال نیز این خط به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار مشهد با اشاره به رشد مراحل ساخت خط ۳ قطار شهری مشهد، تصریح کرد: مراحل ساخت خط 3 قطار شهری مشهد در حال پیگیری است و خوشبختانه در بحث برنامه‌های این خط 1.5 سال جلو هستیم و دو دستگاه TBM آماده کار هستند که به میدان فردوسی منتقل شدند، همچنین برنامه‌های خط 4 قطار شهری مشهد هم در حال مطالعه بوده و پس از رسیدن به نتیجه نهایی مراحل اجرایی آن نیز آغاز خواهد شد.

وی از اختصاص بودجه 50 میلیارد تومانی دولت به شهرداری مشهد خبر داد و گفت: این بودجه در دو موضوع رفع مشکلات حاشیه شهر و نوع‌سازی ناوگان سازمان اتوبوسرانی اختصاص می‌یابد که 20 میلیارد تومان آن امسال و 30 میلیارد تومان دیگر نیز در سال آینده واریز می‌شود و از مبلغ امسال هم تاکنون10 میلیارد تومان نقد شده و 10 میلیارد مابقی نیز به زودی تخصیص داده خواهد شد.

شهردار مشهد با اشاره به برنامه‌های رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برای شهرداری مشهد، گفت: محمدباقر نوبخت تصمیمات خوبی برای شهرداری مشهد دارد و امیدواریم که اهداف پیش‌بینی شده‌اش محقق شود؛ وی در این بازدید از اختصاص اعتبار ویژه به شهرداری مشهد در بحث حمل و نقل ریلی درون‌شهری در بودجه 95 خبر داد و امیدواریم که مسئولان کشوری و استانی وعده‌های داده شده به شهرداری مشهد را جامه عمل بپوشانند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.