معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از رشد ۲۳ درصدی صادرات فراورده های نفتی و ثبت رسمی فرایند آن به صورت الکترونیکی از سال آینده خبر داد.

رشد ۲۳ درصدی صادرات نفتی/ سال آینده ثبت این فرایند، الکترونیکی می شود

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، «سیدعلیرضا گلستانی زاده» عصر یکشنبه در دهمین همایش سالیانه اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی گفت: امسال میزان صادرات فراورده های نفتی، با رشد 23 درصدی به چهار میلیون و 700 هزار تن رسید.
گلستانی زاده افزود: ثبت الکترونیکی فرایند صادرات مشتقات نفتی که تاکنون به صورت طرح آزمایشی (پایلوت) اجرا می شد، سال آینده عملیاتی می شود.
وی ادامه داد: در یک سال گذشته بیش از 116 تسهیلات صادرات خوشنامی به شرکت های تولیدکننده و صادرکننده اعطا شده است.
معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: تا زمانی که فساد وجود داشته باشد، امکان موفقیت اقتصاد وجود نخواهد داشت.
وی اضافه کرد: تنها راه برون رفت اقتصاد کشور از مشکل، اجرای اقتصاد مقاومتی با توجه به فرمایش های رهبر معظم انقلاب است.
گلستانی زاده تاکید کرد موفقیت اقتصاد مقاومتی بدون حضور بخش خصوصی امکان پذیر نیست و گفت: برای تسهیل فعالیت در بخش تجارت، برنامه هایی در دستور کار داریم تا افزون بر جلوگیری از قاچاق، رونق اقتصادی نیز محقق شود.
معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: این ستاد برنامه های پیشگیرانه را دنبال می کند و قصد دارد 70 درصد برنامه ها پیشگیرانه باشد و فقط 30 درصد دیگر به صورت سلبی و مقابله ای.
وی تاکید کرد ستاد مبارزه با قاچاق 10 روزه جوابگوی شکایت مردم است.
پیش از این معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از قاچاق سالیانه ۲۵ میلیارد دلار کالا به کشور خبر داده بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.