قدس آنلاین- یزد : استاندار یزد گفت: ضروري است براي مبارزه با مواد مخدر و جلوگيري از گرايش جوانان به اعتياد، مراكز فرهنگي و تفريحي با ارائه خدمات مطلوب به جوانان و خانواده‌ها در استان گسترش و افزايش يابد

           گسترش مراكز تفريحي در استان براي جلوگيري از گرايش جوانان به مواد مخدر  ضروری می باشد

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، سید محمد ميرمحمدي درجلسه شوراي هماهنگي ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ضمن تبريك ايام هفته وحدت، ولادت حضرت رسول اكرم (ص) و ميلاد حضرت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: مبارزه با مواد مخدر از مهم‌ترین مسائلي است كه بايد در دستور كار مسئولان كشوري و استاني قرار گيرد.

وی افزود: براي تحقق اين مهم برخورد با قاچاقچيان و توزیع‌کنندگان عمده مواد مخدر ضروري است و در رابطه با توزیع‌کنندگان جزئی مواد مخدر نيز بايد با قاطعيت به فعاليت آن‌ها در سطح استان پايان داد.

استاندارتصریح کرد : مراكز درمان اعتياد، اردوگاه‌ها و کمپ‌های ترك اعتياد اعم از دولتي و خصوصي در درمان معتادان و كاهش اثرات نامطلوب اين افراد در جامعه بسيار مؤثر هستند اما آنچه بايد مورد تأكيد قرار گيرد ميزان اثربخشي و خروجي مثبت اين مراكز است.

 ميرمحمدي در بخش ديگري از سخنان خود پيشگيري را اساس فعاليت مبارزه با مواد مخدر به‌ویژه در حوزه جوانان دانست و خاطرنشان ساخت : انجام اقدامات فرهنگي، هنري و ورزشي در اين زمينه بسيار راهگشا است.

وی ضمن تقدير از تلاش‌های مسئولان دست‌اندرکار مبارزه با مواد مخدر در استان گفت: از فعالیت‌های انجام‌شده و از مشكلات مبارزه با مواد مخدر اطلاع دارم اما متأسفانه محدودیت‌های اعتباري دولت كه در چند سال اخير کم‌سابقه بوده است دست ما را براي انجام بسياري از اقدامات و حمایت‌ها بسته است.

این مسئول بابیان اينكه بايد باکار كارشناسي مشخص شود كه برگزاري دوره‌های آموزشي، همایش‌ها، مشاوره‌ها، اقدامات مراكز درماني اعتياد تا چه اندازه در كاهش گرايش افراد به مواد مخدر مؤثر بوده است اظهار داشت: ارائه شیوه‌های مناسب در برخورد با معتادان از سوي خانواده و نهادهاي مرتبط بسيار مؤثر است و بايد از برخوردهاي تحقيرآميز و همراه با سرزنش نسبت به جوانان جلوگيري نماييم.

ميرمحمدي افزود: ما تنها با نهي كردن جوانان نمی‌توانیم از گرايش آن‌ها به سمت آسیب‌های اجتماعي ازجمله اعتياد جلوگيري كنيم بلكه بايد با راه درست، جذاب و اثرگذار به او نشان دهيم تا از اين حالت سردرگمي و افسردگي خارج شود.

استاندار يزد با اشاره به اينكه مراكز تفريحي و فرهنگي بايد در سطح استان گسترش يابد خاطرنشان ساخت: هر جا كه محدوديت نسبت به هر قشر از جامعه به‌ویژه جوانان بيشتر باشد، كارهاي پنهاني بيشتري انجام می‌شود و سرگرمی‌های همراه با آسيب اجتماعي بيشتري را شاهد خواهيم بود، اما اگر امكانات روشن و شفاف باشد جوانان كمتر به وادي پنهان‌کاری می‌افتند و از بروز آسیب‌های اجتماعي در جامعه جلوگيري می‌گردد.

وي در پايان سخنان خود با تأكيد بر تهيه بانك اطلاعاتي معتادان براي آسان‌تر شدن ارزیابی‌ها و نظارت‌های لازم نقش رسانه‌ها را در مبارزه با مواد مخدر بسيار مهم دانست و تصريح كرد: رسانه‌های مكتوب و مجازي می‌توانند با بکار بردن تيترها و مطالب زنده كننده، حیات‌بخش و ارشادي در ايجاد نشاط و شادابي در جامعه نقش‌آفرین باشند.

«فخرالسادات خامسي هامانه» مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري نيز در اين جلسه با اشاره به حضور زنان و مادران در زندان به علت جرائم مختلف ازجمله اعتياد و قاچاق مواد مخدر خواستار ايجاد و تأسيس مهدكودك در كنار زندان جهت نگهداري كودكان شد كه مورد تأكيد و حمايت استاندار يزد قرار گرفت.

گفتني است در ابتداي اين جلسه «علي روستايي» دبير شوراي هماهنگي ستاد مبارزه با مواد مخدر استان گزارشي از فعالیت‌های انجام‌شده در زمينه مبارزه با مواد مخدر و پيشگيري از اعتياد در استان ارائه داد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.