قدس آنلاین- لرستان: با حضور گروه‌ موسیقی «آفتاب» از لرستان، نخستین جشنواره بین‌المللی موسیقی پیامبر مهربانی همزمان با هفته وحدت در تهران در حال برگزاری است .

عطر مهربانی موسیقی لرستان در پایتخت پیچید

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، نخستین جشنواره بین‌المللی موسیقی پیامبر مهربانی همزمان با هفته وحدت، به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور هنرمندان لرستان و ٧ استان کشور و ٨ گروه از کشورهای مسلمان، از جمعه ٤ دی تا هفتم دی‌ماه در فرهنگ‌سراهای پایتخت در حال برگزاری است.

در این جشنواره ٨٠ نوازنده از ٨ کشور مسلمان، در چهار فرهنگسرای ارسباران، اندیشه، ابن‌سینا و بهمن جمع شده‌اند تا پیام صلح و مهربانی پیامبر اسلام را به گوش جهانیان برسانند.

از لرستان نیز گروه‌ موسیقی «آفتاب» در این جشنواره هنرنمایی کردند و برنامه خود را در فرهنگسراهای تهران اجرا کردند.

بر این اساس در نخستین جشنواره بین‌المللی موسیقی پیامبر مهربانی، گروه موسیقی «امقران» از کشور مراکش، گروه «چشتیه» از کشور افغانستان، گروه‌های موسیقی «آفتاب» از استان لرستان، «کرمانج» از خراسان، «کارس کایناغی» از کشور ترکیه، «آسمان» از تاجیکستان، «انتظار» از استان مازندران و «آوای موج» از استان بوشهر، گروه «حضرت رسول‌الله» از کشور عراق، گروه سنتی «نوا»، گروه «آوای شول» استان گیلان، گروه «هامون» سیستان و بلوچستان، گروه موسیقی «شوشا داغلاری» از کشور جمهوری آذربایجان، گروه «کاماندار مکتبی» از کشور گرجستان، گروه‌ «عاشیقلار» از آذربایجان‌شرقی و «مهرآیین» از کردستان حضور دارند.

مراسم پایانی این جشنواره شامگاه دوشنبه هفتم دی از ساعت ١٨ در شب میلاد پیامبر اسلام در سالن ١٦٠٠ نفری آوینی فرهنگسرای بهمن تهران برگزار خواهد شد.

 در مراسم اختتامیه ضمن اجرای موسیقی فیلم «محمد رسول‏الله (ص)» ساخته «موریس ژار» توسط گروه موسیقی نظامی، از «ای‌آر رحمان» آهنگساز فیلم محمد (ص) ساخته مجید مجیدی قدردانی خواهد شد و همچنین بزرگداشت «لوریس چکناواریان» آهنگساز بزرگ لرستانی و خالق سمفونی «رسول عشق و امید» هم از دیگر بخش‌های این مراسم خواهد بود. اجرای قطعه مشترک موسیقی توسط تمامی گروه‌های شرکت کننده و رونمایی از آلبوم «کیوان پهلوان» و آلبوم موسیقی «پیامبر مهربانی» از دیگر بخش‌های اختتامیه این دوره است.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.