مجید مجیدی گفت: عربستان خیلی تلاش کرد مسیر فیلم را ببندد، اما نور خدا را نمی‌توانند خاموش کنند، آنها جای خود، ولی در داخل کشورمان که شیعه هم هستیم هجمه‌های بسیاری شد که برای من عجیب بود.

مجیدی: غرب و عربستان با قرائت‌های زشت مسیر فیلم محمد را در دنیا بستند/ هجمه‌های داخلی برایم عجیب بود
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، آیین افتتاحیه نخستین جشنواره خاتم ویژه داستان کوتاه صبح امروز در تالار وحدت برگزار شد.

مجید مجیدی کارگردان فیلم محمد در این مراسم گفت: عربستان خیلی تلاش کرد مسیر فیلم را ببندد اما نور خدا را نمی‌توان خاموش کنند اما آنها جای خود ولی در داخل کشورمان که شیعه هم هستیم هجمه‌های بسیاری شد که برای من عجیب بود. گروه ‌های چپ و راست و دگراندیش و..نمی‌دانم این نگاه‌ها برای چیست؟ بحث‌هایی مطرح می‌کردند از میزان هزینه‌ها تا بحث‌های ریشه‌ای اما من در همه حال به یاد غربت پیامبر افتادم.

وی ادامه داد: باور نمی‌کنید چه هجمه‌هایی شد که برای من عجیب و بارونکردنی بود. دنیای غرب با قرائت‌های زشت از سوی عربستان صف عظیمی مقابل فیلم کشیدند و مسیرهای فیلم را در دنیا بستند.

مجیدی با بیان این که یکی از همکاران وصیت کرده که از دستمزدش کفن را تامین کنند افزود:امکانات و هزینه‌هایی که برای این فیلم شد در جهت بسترسازی و نگاه به عنوان یک جریان فرهنگی است. حتی هزینه‌ها هم به جهت بسترسازی‌های فرهنگی صورت گرفت.

وی ادامه داد: یکی از جفاها به پیامبر این است که فرهنگ‌سازی در مورد ساحت پیامبر نکردیم و در فرهنگ عمومی مان پیامبر جاری نیست. ما نذر بی بی‌سکینه می‌کنیم اما تابحال نذر پیامبر نکرده‌ایم.

بر اساس این گزارش در این مراسم از مجید مجید کارگردان فیلم «محمد» تجلیل به عمل آمد. همچنین ضمن رونمایی از کتاب «قاف» نوشته یاسین حجازی نویسنده کتاب نیز مورد تقدیر قرار گرفت.

حجازی در این مراسم بخش هایی از کتاب را خواند و در سخنانی گفت: کمتر از 4 ماه پیش قاف در شهرستان ادب در 1163 صفحه منتشر شد.

لولاچیان، اشعری و مجیدی از یاسین حجازی با لوح تقدیر و تابلو فرش نفیسی تقدیر کردند و حجازی یک جلد از کتاب قاف را به مجیدی اهدا کرد.

یاسین حجازی پس از تقدیر گفت: من مدیون تصویر ابوطالبم در فیلمی که سه بار دیدمش و در ابتدای کتابم نوشتم با احترام و فروتنی به جناب مجیدی که به رنگ خدا نزدیک است و از بچه های آسمان است.

مجید قیصری دبیر علمی جشنواره خاتم نیز در سخنانی گفت: جشنواره خاتم جشنواره نور و بیداری وجدان است.

وی با بیان این که نمی توان منکر ظرفیت‌های داستان کوتاه شد افزود: داستان کوتاه در سلسله مرابت ادبی زیر شعر غنایی قرار می‌گیرد. در عصری که بی اخلاقی وجود دارد جشنواره خاتم به امید افشاندن نور رحمت ان شالله قرار است چراغ راه ما باشد.

* فیلم پیامبر تاریخ مصرف ندارد

بر اساس این گزارش پس از رونمایی از پوستر جشنواره مجید مجیدی در حاشیه افتتاحیه جشنواره خاتم ویژه داستان کوتاه در پاسخ به سوال خبرنگار فارس پیرامون حوزه مطالعاتی‌اش در این روزها، گفت: متاسفانه خیلی کم پیش می‌آید که مطالعه کنم اما بیشتر در این سالها در مورد تاریخ اسلام مطالعه کرده‌ام.

وی در پاسخ به سوال دوم فارس مبنی بر حاشیه‌سازی‌ها برای فیلم محمد در اسکار و اینکه قطعاً آینده فیلم محمد به اسکار ختم نمی‌شود، گفت: فیلم پیامبر تاریخ مصرف ندارد و انشاالله همچنان جاری و ساری خواهد بود.

وی در پاسخ به سوالی درباره برنامه سازمان سینمایی در راستای اکران بین‌المللی فیلم محمد و ارزیابی وی گفت: یکی از مشکلات ما عدم نهادینه شدن است و چون این موضوع نهادینه نیست یکی از معضلاتی است که ما در حوزه‌های مختلف و جشنواره‌ها شاهد آن هستیم که نهادینه نمی‌شوند، بحث هم این دولت و آن دولت نیست، سیستم باید نهادینه شود

وی در پاسخ به سوالی پیرامون حذف سیاسی فیلم محمد از اسکار تاکید کرد: در مورد اسکار در فرصت مناسبی صحبت خواهم کرد.

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.