معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: قیمت بلیت پروازهای هوایی در تعطیلات نوروز براساس توافق شرکت های هوایی و سازمان هواپیمایی خواهد بود تا مسافران و این شرکت ها متضرر نشوند.

تعیین قیمت بلیت پروازهای هوایی در تعطیلات نوروز با توافق سازمان هواپیمایی و ایرلاین ها

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا محمد خداکرمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: هر چند نرخ بلیت پروازها در بیش از 170 مسیر داخلی آزاد شده است اما سازمان هواپیمایی کشوری در نظر دارد با نظارت کامل در تعطیلات نوروز بلیط ها با قیمت گران به مردم فروخته نشود.
وی اظهار داشت: نمونه نظارت سازمان هواپیمایی کشوری در روزهای اربعین حسینی بود که با هماهنگی شرکت های هوایی مقرر شد قیمت ها براساس نرخ های مصوب به زائران عرضه شود.
معاون سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: سازمان هواپیمایی کشوری در نظر دارد ضمن صدور مجوزهای فوق العاده پرواز، در تعطیلات نوروز نظارت کاملی روی نرخ های بلیت داشته باشد.
وی یادآورشد: پیک سفر در ایام نوروز از 24 اسفندماه آغاز می شود و به تدریج تا یکم فروردین ماه افزایش می یابد؛ در این ایام تقاضا برای سفر با هواپیما افزایش چشمگیری می یابد.
وی گفت: قیمت بلیت پروازهای هوایی براساس بررسی هزینه های شرکت های هوایی تعیین می شود و نباید شرکت ها در این زمینه متحمل ضرر و زیان شوند؛ از طرفی مردم نیز نباید به خرید بلیت با قیمت بالا مجبور شوند.
خداکرمی یادآورشد: سازمان هواپیمایی تاکید کرده شرکت های هوایی باید بر چگونگی فروش بلیت های خود از طریق آژانس های مسافرتی نظارت کامل داشته باشند تا در این زمینه شاهد تخلفی نباشیم.
وی درباره خرید ناورگان هوایی نیز گفت: تا پایان امسال 10 فروند هواپیما وارد ناوگان هوایی می شود که متوسط عمر آنها 10 تا 12 سال است.
وی افزود: با ورود این هواپیماها، عمر ناوگان 22 ساله هوایی کشور بار دیگر روند کاهش پیدا می کند.
این مقام مسئول در سازمان هواپیمایی گفت: روند خرید ناوگان هوایی بسیار طولانی است اما شرکت های هوایی بیشتر تمایل دارند هواپیماهای خود را به صورت اجاره ای تامین کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.