نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: باید نحوه انتخاب نمایندگان مردم و دستگاه قانون گذاری برای کارآمدی بیشتر به نظام انتخابات حزبی و نظام دو پارلمانی تغییر یابد و برای این موضوع دلیل و برهان عقلی و منطقی فراوان وجود دارد.

نماینده مردم خرم آباد: انتخاب نمایندگان مجلس باید به نظام حزبی و دو پارلمانی تغییر کند

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، ایرج عبدی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی افزود: برای انتخاب یک نماینده قریب به 40 نفر ثبت نام کرده اند که انتخاب اصلح از بین این افراد آن هم با ساز و کار فعلی انتخابات سخت و دشوار است. از طرف دیگر شورای نگهبان در این مدت کوتاه، کاری سخت و طاقت فرسا برای تعیین حداقل های صلاحیت در مورد نامزدهای انتخابات خواهد داشت .
وی ادامه داد: برای اهل اندیشه واضح و روشن است که دستگاه قانون گذاری کشور از کارآمدی لازم برای قانون گذاری برخوردار نبوده است و شیوه انتخاب قانون گذار در کشور بر مبنای شیوه ساده و بدوی است.
نماینده مردم خرم آباد در مجلس یادآور شد: نبود احزاب و انتخاب حزبی به دلیل سابقه بد تاریخی کشور از فعالیت احزاب بوده است و مدل پارلمانی فعلی نیز برای قانون گذاری از کارآمدی لازم برای وضع قوانین کارآمد برخوردار نبوده است.
این نماینده مجلس نهم گفت: از خود و همه کسانی که خود را برای خدمتگزاری مردم در معرض انتخاب مردم قرار داده اند درخواست دارم که اخلاق اسلامی و جوانمردی را رعایت کنند چرا که ما اعتقاد داریم هدف وسیله را توجیه نمی کند.
عبدی در ادامه افزود: رفتار و اخلاق اسلامی در انتخابات می تواند باعث رویداد عظیم و مبارک فرهنگی و سیاسی در کشور شود.
وی با اشاره به این که از تنگناهای اقتصادی و مالی دولت اطلاع کامل دارم، گفت: دولت باید برای حل و فصل مشکلات مالی و معیشتی مردم به ابتکارات جدید در خلق منابع و استفاده از سرمایه گذاری خارجی سرعت عمل به خرج دهد و در شورای برنامه ریزی استان ها، شیوه برنامه ریزی را اصلاح کند؛ به گونه ای که بهره وری را در کشور افزایش دهد.
نماینده مردم خرم آباد در مجلس در ادامه یادآور شد: اتفاقاتی همچون اختلاس ها، فساد های کلان اقتصادی در جامعه و اصرار مجلس برای تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی دلیل روشنی از ناکارآمدی شیوه مبارزه با فساد در سیستم قضایی کشور است.
وی اضافه کرد: از انگیزه های موثر در تشکیل انقلاب اسلامی، مبارزه با فساد و جلوگیری از تضییع حقوق ضعفا بوده است که قوه قضائیه باید به آن به عنوان راهبرد اساسی در کار خود توجه داشته باشد.
این نماینده مجلس نهم از دولت و مجلس درخواست کرد در برنامه ششم توسعه توجه ویژه ای به حل مشکل بیکاری و اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.