رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در راستای اهداف این نهاد کمک های بلاعوض باید به پرداخت های قرض الحسنه تبدیل شود.

فتاح: کمک بلاعوض کمیته امداد باید به وام قرض الحسنه تبدیل شود

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، سید پرویز فتاح روز دوشنبه به همراه جمعی از مدیران ارشد کمیته امداد امام خمینی(ره) با حضور در کمیته امداد استان تهران در دو نشست جداگانه در جمع نخبگان برتر و همچنین دانشجویان فارغ التحصیل جویای کار کمیته امداد افزود: فقر مانع موفقیت نیست چون همه ما به غیر از ذات باری تعالی در فقر و نیاز قرار داریم.
وی بیان کرد: در این مسیر باید به این باور برسیم که با همت، اراده و تلاش از خود دستگیری کنیم و با خودباوری به کارآفرینی برسیم.
فتاح خطاب به نخبگان برتر کمیته امداد نیز گفت: برخی تصور می کنند در شرایط سخت زندگی امکان تحصیل غیرممکن است در حالیکه می توان با بهره گیری از توانمندی فردی در مقاطع همچون دکترا تحصیل کرد.
فتاح اظهار کرد: براساس سیاستگذاری های کمیته امداد به منظور تبدیل حمایت های بلاعوض به پرداخت وام های قرض الحسنه، بانک قرض الحسنه ولایت کمیته امداد امام خمینی (ره) راه اندازی می شود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: همانطوری که در احادیث و روایات نیز مطرح شده ثواب پرداخت قرض الحسنه 18 برابر انفاق است.
فتاح با تاکید بر اینکه یکی از مبانی اساسی تحکیم خانواده استقلال افراد است، گفت: امسال به حدود 100هزار نفر به شرط داشتن استعداد در زمینه کار و فعالیت وام پرداخت خواهد شد.
وی گفت: بالغ بر 330 هزار نفر دانش آموز دختر و پسر و 95 هزار دانشجو و طلبه در مقاطع مختلف تحصیلی تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که نزدیک به سه هزار نفر از این تعداد نخبه هستند.
وی به پیشنهاد تشکیل کانون نخبگان توسط استعداد درخشان و برتر اشاره کرد و افزود: با تشکیل کانون نخبگان نیز موافق هستیم.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه تعداد ازدواج در کمیته امداد رو به افزایش است تصریح کرد: در صورت ازدواج دانشجویان تحت پوشش تسهیلاتی از محل کمک های افراد نیکوکار و خیران برای آنان در نظر گرفته شده است.
فتاح همچنین با حضور در منزل یکی خانواده های ارامنه تحت پوشش کمیته امداد تولد حضرت عیسی(ع) و سال جدید میلادی را به آنان تبریک گفت.
وی در این دیدار ضمن تبریک ولادت حضرت محمد (ص)، حضرت امام جعفر صادق(ع) و میلاد حضرت عیسی (ع)، گفت: در حال حاضر بسیاری از اقلیت های دینی در کشور از خدمات این نهاد بهره مند هستند که نشان از فعالیت گسترده این نهاد انقلابی در راستای وظیفه دینی برای ارائه خدمات به افراد نیازمند است.
وی با اشاره به اینکه بنیادهای خیریه نیز توسط مسیحیان در کشور راه اندازی شده است، گفت: مجموعه امداد نیز برای ارائه خدمت به این عزیزان تلاش گسترده ای را انجام داده است.
در ادامه این دیدار، این هموطن ارمنی در حالی که متاثر شده بود، افزود: من و همسرم فرزندی نداریم و اگر کمیته امداد نبود مشخص نبود سرنوشت ما چه می شد.
در پایان این دیدار رئیس کمیته امداد دستوری مبنی بر پرداخت وجه نقد و تهیه لوازم منزل و تامین هزینه های درمانی این خانواده را صادر کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.