نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: بایستی در جهت ترویج فرهنگ داوطلبی، ایثار و جهاد در جامعه برنامه ریزی و حرکت کرد.

باید در راستای ترویج فرهنگ داوطلبی، ایثار و جهاد در جامعه حرکت کرد

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی در نخستین جلسه شورای فرهنگی با بیان اینکه آیین نامه شورای فرهنگی در سال 86 و در زمان مدیریت مرحوم آیت الله غیوری و دکترخاتمی بازنگری شده و در سالهای 88 و 91 نیز مورد بازنگری مجدد قرار گرفته است، اظهارکرد: امسال نیز با بازنگری آیین نامه شورای فرهنگی جمعیت با توجه به سندهای بالادستی حوزه نمایندگی ولی فقیه، این آیین نامه بازنگری دوباره و تکمیل شده است.
وی با اشاره به اینکه بنیانگذارفقید انقلاب و رهبر معظم انقلاب درحکمی که برای مرحوم آیت الله غیوری و اینجانب صادر کرده اند، بر موضوع هدایت و نظارت بر امور فرهنگی در همه فعالیت های جمعیت تاکید کرده اند، افزود: به علاوه در تبصره ماده 10 اساسنامه جمعیت هلال احمر نیز به موضوع نظارت نماینده ولی فقیه درجمعیت به امور فرهنگی و تحقق اهداف و ماموریت ها در این زمینه تاکید شده و در آئین نامه مصوب نیز به اهداف، سیاستگذاری و لحاظ فرهنگ اسلامی در چارچوب اهداف و وظایف جمعیت تاکید شده است.

** شورای فرهنگی جمعیت دخالتی در کار اجرا ندارد
معزی با اشاره به اینکه شورای فرهنگی جمعیت دخالتی در کار اجرا نخواهد داشت، تاکید کرد: جایگاه شورای فرهنگی جمعیت سیاستگذاری و نظارت فرهنگی است و ضمن این که از شعارزدگی پرهیز داریم، باید به صورت عملیاتی سیاستگذاری و برنامه های خود را اجرایی کنیم.
وی با بیان اینکه اجرای برنامه های شورای فرهنگی جمعیت هلال احمر برعهده حوزه ها و زیرمجموعه های آن است، خاطرنشان کرد: موضوعات فرهنگی باید در یک راستا تدوین و اجرا شود و حوزه نمایندگی ولی فقیه در این زمینه و با کمک شورا سیاستگذاری های لازم را انجام و در این زمینه می توان از ظرفیت عظیم خانه های داوطلبی و اساتید آن بهره برد.

** باید درجهت توسعه و ترویج فرهنگ داوطلبی، ایثار و جهاد حرکت کرد
نماینده ولی فقیه درجمعیت هلال احمر با اشاره به دو ماموریت اصلی دفتر نمایندگی ولی فقیه در زمینه نظارت استصوابی و استطلاعی بر امور و فعالیت ها از نظر شرعی و همچنین ماموریت های فرهنگی این دفتر، اظهارکرد: نیروی انسانی جوان سرشار از انرژی در جمعیت، سرمایه گرانقدری برای فعالیت های فرهنگی در جمعیت هلال احمر است، این سرمایه اجتماعی، حرکت و انگیزه بسیاری برای فعالیت های فرهنگی چون جهاد، ایثار و شهادت طلبی در جامعه به وجود می آورد.
معزی با اشاره به این که توجه به فرهنگ به تنهایی کافی نبوده، بلکه پیوست آن نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است، تصریح کرد: براین اساس بایستی در جهت توسعه و ترویج فرهنگ داوطلبی، فرهنگ ایثار، فرهنگ جهاد و ... حرکت کرد و در این زمینه به دنبال آن هستیم تا از ظرفیت یک میلیون جوان وهفتصد هزار داوطلب جمعیت بیش از گذشته بهره ببریم؛ چراکه بزرگترین سرمایه هلال احمر نیروی جوان و داوطلب آن است.

** ظرفیت بسیاری برای بهره گیری از آموزش های دینی در جمعیت هلال احمر وجود دارد
معزی گفت: ظرفیت بسیاری برای بهره گیری از این آموزش ها در جمعیت هلال احمر وجود دارد و معتقدم که با توسعه فرهنگ اسلامی می توان بسیاری از موارد را اصلاح و احکام اسلام را با بهره گیری از قرآن و اهل بیت(ع) اشاعه داد.
وی با اشاره به ابلاغ نقشه مهندسی کشور در دولت یازدهم، عنوان کرد: به علاوه براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یکی از مسائل مهم فرهنگی مورد تاکید، اشاعه فرهنگ نماز است که در این زمینه نیز باید برنامه های منسجمی تدوین و اجرایی شود.
نماینده ولی فقیه درجمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت شوراهای فرهنگی در استانها، تاکید کرد: به دنبال آن هستیم تا با بهره گیری از ظرفیت عظیم جوانان، داوطلبان، کارکنان و بخش دانشجویی موسسه علمی – کاربردی هلال، بسترهای لازم برای تحول فرهنگی در جمعیت هلال احمر را فراهم کنیم.
همچنین دراین جلسه دبیرکل جمعیت هلال احمر، معاونین، مدیران جمعیت هلال احمر حضور داشتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.