شیعیانی از مسجد اهل‌البیت(علیهم السلام) شهر آیندهون هلند با آیت‌الله موسوی‌اردبیلی دیدار کردند.

  دیدار شیعیانی از هلند با آیت‌الله موسوی‌اردبیلی

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایسنا، در این دیدار حجت‌الاسلام شیخ حسین آکای امام جماعت مسجد اهل‌البیت علیهم السلام با تشریح وضعیت شیعیان در کشور هلند گفت: امروز در کشور هلند گرایش بسیاری به دین به خصوص مذهب تشیع اثنی عشری وجود دارد و مراسمات و مناسبت‌های مذهبی در مساجد و حسینیه‌ها رونق فراوانی یافته است و هر سال کنفرانس عاشورا و کنفرانس حضرت زهرا سلام الله علیها با حضور چشمگیر شیعیان برگزار می‌شود.

در ادامه این دیدار آیت‌الله موسوی‌اردبیلی اظهار کرد: گزارشات شما بسیار امیدوار کننده است و ان شاءالله مأجور هستید. آینده فعالیت‌های شما بسیار روشن است. وقتی انسان در محیطی است که آن محیط آلوده است اجر پاک بودن وی به مراتب بیشتر است ولی باید دقت شود که در انجام واجبات و ترک محرمات اهمال نشود. نماز بر هر چیزی مقدم است. در روایت است که إِن قُبِلتَ قُبِلَ مَا سِوَاهَا وَإِن رُدَّت رُدَّ مَا سِوَاهَا. اگر نماز مردود شد بقیه اعمال هم مردود می‌شود. اگر شفاعت ائمه را می‌خواهید مشروط به عدم سهل انگاری در نماز است.

این مرجع تقلید همچنین با بیان اهمیت مسأله حجاب گفت: در اروپا رعایت حجاب مشکل است ولی بانوان محترمی که در آنجا ساکنند باید بدانند که حفظ حجاب مهم است و باید حتی الامکان در رعایت آن بکوشند.

در پایان این دیدار آیت‌الله موسوی‌اردبیلی، موفقیت شیعیان و علی الخصوص اهالی مسجد اهل البیت علیهم السلام را از خداوند متعال مسئلت کرده و برای رفع مشکلات شیعیان در سراسر جهان دعا کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.