قدس آنلاین : مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: اصفهان از لحاظ شرایط کیفی آب و هوایی شرایط مساعدی ندارد و دلیل آن بارگذاری بیش از حد ظرفیت زیستی در این شهر است.

بارگذاری بیش از حد ظرفیت زیستی در اصفهان به آلودگی هوا دامن زده است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، حمیدرضا ظهرابی که در جمع اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان سخن می گفت، افزود: باید به گذشته برگردیم و میزان ظرفیت زیستی استان اصفهان را برای جلوگیری از منابع آلاینده پیدا کنیم و به آن سمت حرکت کنیم؛ روند کنونی باعث می‌شود آلودگی‌های زیستمحیطی روز به روز افزایش یابد و هوا را تحت تأثیر خود قرار دهد.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان تصریح کرد: تعداد روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس از 150 روز تا پایان فصل پاییز سال 91 به 103 روز در سال 92 و 87 روز در سال 94 تقلیل پیدا کرده و روزهایی که مردم آلودگی هوا را با چشم می‌بینند 54 روز در سال 92، در سال 93 به 27 روز و در سال 94 به 12 روز کاهش پیدا کرده است.

وی خاطر نشان کرد: میانگین غلظت ذرات معلق در هوای اصفهان که به عنوان عامل اصلی تعیین کیفیت هواست در سال 92، 56 میکروگرم بر مترمکعب بوده است که در سال 93 با اجرای طرح جامع میزان غلظت ذرات به 38 میکروگرم بر مترمکعب و در سال 94 به 34 میکروگرم بر مترمکعب کاهش یافته است.

ظهرابی با اشاره به موفقیت اصفهان در مدیریت پسماند گفت: اصفهان در این زمینه پیشرو بوده است و در مدیریت شیرابه‌های کمپوست و زباله‌های عفونی اشکالاتی داریم که همه باید برای رفع آن تلاش کنیم که پروژه‌های ریجکت‌سوز و هاضم نیز می‌توانست بسیاری از این مشکلات را حل کند.

وی بیان داشت: بعضی از فعالیت‌های زیست‌محیطی مربوط به آلودگی باید توسط شهرداری انجام شود که تفاهم‌نامه‌ای میان محیط زیست و شورای اسلامی شهرها وجود دارد؛ در برخی شهرهای بزرگ کشور تمام ایستگاه‌های کنترل کیفیت هوا در دست شهرداری است اما در اصفهان شهرداری برای این مهم کاری نکرده و مجبوریم از اعتبارات استانی محیط زیست برای چنین کاری استفاده کنیم.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان اضافه کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله کارهای مهمی است که قرار بود مهرماه انجام گیرد ولی هنوز به منسه ظهور نرسیده و آخرین گزارش نیز در این باره ارائه داده نشده است؛ اتوبوس‌ها فرسوده و سن بالایی دارند و در مجموع، شهر شرایط مناسبی ندارد.

وی اذعان داشت: انتظار داریم شیوه رفت و روب به‌روز شود تا شاهد تنظیف به روزتری باشیم؛ نگرانی‌هایی نیز در مصرف آب در فضای سبز وجود دارد که امیدواریم برطرف شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.