یک گزارش جدید نشان داد تعطیلات دو سال پیش باراک اوباما در جزایر هاوایی حداقل به میزان ۵۰۰ هزار دلار در روز روی دست مالیات‌دهندگان آمریکایی خرج گذاشته و مجموع هزینه این تعطیلات به ۸.۱ میلیون دلار بالغ شده است.

ده‌ها میلیون دلار پول مالیات‌دهندگان آمریکایی بابت تعطیلات اوباما

به گزارش قدس انلاین، به نقل از روزنامه دیلی میل، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در تاریخ 18 دسامبر 2015 به همراه خانواده‌اش برای تعطیلات به هاوایی رفتند و قرار است در 4 ژانویه 2016 از تعطیلات باز گردند. یک گروه محافظه کار آمریکایی به نام "دیده‌بان قضایی" با انتشار اسناد فدرال که در آنها شرح هزینه‌های تعطیلات باراک اوباما و خانواده‌اش آمده از هزینه بسیار بالایی که این تعطیلات برای مالیات‌دهندگان آمریکایی داشته شدیدا انتقاد کرده است.

بر اساس جدیدترین اسنادی که این گروه در روز سه‌شنبه منتشر کرد، آخرین سفری که اوباما با خانواده‌اش به جزایر هاوایی داشت بالغ بر 500 هزار دلار در روز هزینه داشته و مجموع هزینه آن 8.1 میلیون دلار برآورد شده است.

اوباما که زاده هاوایی است، در دوران ریاست جمهوری خود هشت سفر به جزایر هاوایی به منظور گذراندن تعطیلات کریسمس داشته و احتمالا در دسامبر 2016 نیز پیش از آن که ریاست جمهوری را ترک کند مجددا سفری دیگر به این منطقه خواهد داشت.

اخیرا یک دادگاه فدرال آمریکا یک سری اسناد مربوط به هزینه‌های آژانس امنیتی "سرویس مخفی" متعلق به وزارت امنیت کشور آمریکا را که در آنها شرح هزینه‌های تعطیلات اوباما در هاوایی از دسامبر 2013 تا ژانویه 2014 ذکر شده در اختیار گروه محافظه کار "دیده‌بان قضایی" داده است.

بر اساس این اسناد هزینه تعطیلات اوباما در هاوایی در بازه زمانی ذکر شده معادل 500 هزار دلار در روز بوده است.

اوایل ماه جاری میلادی تام فیفتون، رئیس گروه دیده‌بان قضایی شدیدا از اوباما به دلیل هزینه بالای پرواز با هواپیمای اختصاصی رئیس جمهور موسوم به "ایر فورس وان"(Air Force One) به منظور عزیمت به تعطیلات در هاوایی که برآورد شده هزینه هر ساعت پرواز با آن 206 هزار دلار است، انتقاد کرد.

در آن زمان گروه دیده‌بان قضایی برآورد کرد که تنها هزینه پرواز اوباما برای رفتن به تعطیلات حدود 3.5 میلیون دلار برای مالیات‌دهندگان آمریکا هزینه دارد.

این گروه برآورد کرده که مجموع هزینه تعطیلاتی که اوباما از ابتدای ریاست جمهوری‌اش در سال 2009 تاکنون رفته به 70.5 میلیون دلار رسیده و از این میان تنها 56 میلیون دلار مربوط به هزینه سفرهای وی به هاوایی بوده است.

گروه دیده‌بان قضایی روز سه‌شنبه از این مساله که وزارت امنیت کشور بعد از دو سال درخواست این گروه برای دسترسی به اسناد مربوط به هزینه‌ها را اجرا کرده شدیدا شکایت کرد. اسناد جدیدی که این گروه به دست آورد مشخص کرد که مجموع هزینه‌ تعطیلات اوباما در بازه زمانی دسامبر 2013 تا ژانویه 2014 با احتساب هزینه‌های مربوط به تدابیر امنیتی اجرا شده از سوی سرویس مخفی به 8.1 میلیون دلار بالغ می‌شود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.