قدس آنلاین- لرستان: دوره‌های آموزشی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ایجاد می‌شود تا برای اشتغال آموزش‌های موردنیاز و متناسب را فراگیرند.

کارگاه‌های آموزشی ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی لرستان

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان، در رابطه با مهارت‌افزایی دانشجویان استان، گفت: ما در آموزش فنی و حرفه‌ای استان چند نگاه به بخش دانشجویی داریم نخست اینکه تا زمانی که مردم مشکل را در گذشتن از کنکور و دانشگاه می‌دادند باید منتظر افزایش دانشجویانی باشیم که در جامعه فاقد آینده شغلی هستند.

رحمن قلاوند اظهار داشت: باید در استان همه‌کسانی که روی فرهنگ عمومی اشتغال و آموزش فعالیت می‌کنند، کمک کنند ازاین‌رو باید فرهنگ آموزش و جامعه را به این سمت هدایت کنیم که همه‌چیز مردم در کنکور و دانشگاه نیست.

وی  عنوان کرد: در جامعه با افرادی مواجه هستیم که صرفاً به خاطر ورود به دانشگاه و یا به خاطر موفقیت در کنکور وارد یک سری رشته‌هایی می‌شوند که یا خود به آن علاقه ندارند و اجبار وارد فضای دانشگاهی شده‌اند و یا اگر علاقه دارند آینده شغلی برای آن‌ها متصور نیست.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان بیان نمود: گروهی دیگر از دانشجویان نیز در رشته‌های نسبتاً حرفه‌ای دوره آموزشی را می‌بینند ولی به‌علت ضعف کارگاهی و تجهیزاتی و دوره‌های عملی موردنیاز و متناسب با عنوان رشته آن‌ها در محیط‌های دانشگاهی در واقع بهره‌ای از رشته تحصیلی خود نبرده‌اند.

قلاوند تصریح کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان برای دانشجویانی که آینده شغلی برای رشته تحصیلی آن‌ها کمتر متصور است چه در مراکز جوار دانشگاهی و مراکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هماهنگی‌هایی با دانشگاه انجام می‌دهد تا این دانشجویان دوره‌های آموزشی در کنار درس ایجاد شود.

وی گفت: ما نمی‌خواهیم دانشجویان را از تحصیل کردن دل سردکنیم بلکه در نظر داریم در کنار تحصیلات دانشگاهی دوره‌های آموزشی اجرا کنیم که  حداقل با یک مهارت آشنایی پیدا کنند تا اگر بعد از فراغت از تحصیل نتوانستند در رشته دانشگاهی بهره‌ای ببرند حداقل از آن مهارت بتوانند استفاده کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان لرستان، اظهار داشت: برای دانشجویانی که در رشته‌های تقریباً فنی و حرفه‌ای دارند آموزش می‌بینند باز چون به علت ضعف در کارگاه و تجهیزات آموزشی توانمندی در کارگاه‌های دانشگاهی آن‌طور که باید به آن حدی نمی‌رسد که موردنیاز است ما برای این دانشجویان دوره‌های مکمل برنامه  اجرا کنیم.

وی افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان برای افرادی که سال‌های گذشته فارغ‌التحصیل شدند و دوره‌ای ندیدند آماده‌سازی کارگاه‌های آموزشی در نظر داریم.

قلاوند عنوان کرد: برای کسانی که چه در بخش دولتی و غیردولتی نتوانسته‌اند در بازار کار موفق شوند دوره‌های آموزشی برگزار می‌کنیم تا افراد فارغ‌التحصیل آموزش‌های موردنیاز و متناسب را در آن کارگاه‌های آموزشی فراگیرند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.