فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری فردی خبر داد که از اطلاعات بانکی پدربزرگش، مبلغ ۷۷ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال را به صورت غیر مجاز از حساب وی برداشت کرده بود.

از خالی کردن جیب پدربزرگ تا سرقت با اینترنت مجانی

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ محمد نوربخش گفت: با توجه به دریافت شکایتی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان، بررسی موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی فنی کارشناسان پلیس فتا از حساب شاکی پرونده مشخص شد، مبلغ 77 میلیون و 200 هزار ریال به صورت غیر مجاز طی چند تراکنش از حساب شاکی برداشت شده است.
نوربخش با اشاره به انجام اقدامات تخصصی کاراگاهان پلیس فتا از شناسایی عامل برداشت غیر مجاز خبر داد و گفت: این فرد که نوه شاکی بود پس از دستگیری توسط پلیس در تحقیقات فنی به این موضوع اشاره کرد که با توجه به اینکه رمز عابر بانک پدربزرگ وی در کنار کارت بانکی او بوده است با برداشتن آن، اقدام به برداشت غیر مجاز کرده است.
فرمانده انتظامی شهرستان زابل از شهروندان خواست به منظور پیشگیری از فرصت طلبی افراد سودجو ،رمز عبور و اطلاعات حساب بانکی خود را به هیچ عنوان در اختیار دیگران قرار ندهند و با تغییر دوره ای رمز عابر بانک، ضریب امنیت آن را بالا برند.

** سرقت با اینترنت مجانی
سرهنگ سیدموسی حسینی رئیس پلیس فتا فارس از دستگیری فردی خبر داد که با ارائه اینترنت مجانی اقدام به سرقت اطلاعات افراد می کرد.
وی ادامه داد: این جوان با ارائه اینترنت مجانی از طریق وای فای، گوشی های هوشمند استفاده کنندگان از وای فای به ظاهر مجانی هک می کرد.
حسینی افزود: چندی پیش، چند شهروند با مراجعه به پلیس فتا اعلام کردند که فردی ناشناس، تمام اطلاعات شخصی آنان را دارد و با تهدید به انتشار این اطلاعات در فضای مجازی قصد اخاذی از آنان را دارد.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: با توجه به اینکه بیشتر این شاکیان در یک محله و محدوده از شهر بودند تحقیقات در این زمینه توسط کاراگاهان این پلیس آغاز و مشخص شد همگی این افراد از یک وای فای رایگان بدون رمز استفاده کرده اند.
حسینی ادامه داد: متهم ، پس از اقدامات فنی توسط کارشناسان این پلیس، شناسایی و پس از کسب دستور مقام قضایی دستگیر شد.
وی افزود: متهم پسری 20 ساله بود که برای دستیابی به اهداف خود، وای فای خود را بدون هیچ گونه رمزی برای استفاده عموم و در نتیجه سوء استفاده از اطلاعات قربانیان در اختیار گذاشته بود.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان فارس از شهروندان خواست به هیچ وجه از وای فای رایگان استفاده نکنند و همچنین فایل های شخصی خود را از روی گوشی و یا تبلت و هرگونه دستگاه دیجیتال خود حذف و یا به حافظه های جانبی قابل حمل انتقال و نگهداری کنند.

**اختلاف خانوادگی به یکی از شبکه های اجتماعی کشیده شد
سرهنگ فرامرز شاکری رئیس پلیس فتای کردستان گفت: دو برادر که با انگیزه انتقام جویی و تسویه حساب، تصاویر خصوصی اقوام خود را در یکی از شبکه های اجتماعی انتشار داده بودند، توسط پلیس فتا کردستان دستگیر شدند.
وی افزود: اخیرا پرونده ای با موضوع انتشار فیلم و تصاویر خصوصی در فضای مجازی از طریق مراجع قضایی به پلیس فتا ارجاع داده شد که با توجه به حساسیت پرونده در اولویت کار ماموران اداره مبارزه با جرایم سایبری این پلیس قرار گرفت .
شاکری اضافه کرد: شاکیان این پرونده سه زن جوان بودند که از فرد یا افرادی ناشناس به دلیل انتشار تصاویر خصوصی خود در شبکه اجتماعی که موجب هتک حیثیت آنان شده بود، اعلام شکایت کرده بودند.
وی افزود: با اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان این پلیس مشخص شد 2 برادر با هویت معلوم عامل انتشار تصاویر یاد شده در فضای مجازی بوده اند که پس از هماهنگی با مقام قضائی در منزل مسکونی خود واقع در شهر سنندج دستگیر شدند.
این مقام انتظامی ضمن اشاره به اعتراف متهمان به بزه انتسابی اضافه کرد : متهمان در بازجویی ها فاش کردند شاکیان پرونده از اقوام آنان به شمار می آیند که با توجه به اختلافات خانوادگی و کینه قبلی با انگیزه انتقام جویی و تسویه حساب، تصاویر آنان را در یکی از شبکه اجتماعی انتشار داده اند.
رئیس پلیس فتای کردستان خاطرنشان کرد : با تکمیل پرونده از سوی مقام قضایی برای متهمان به اتهام هتک حیثیت، نشر اکاذیب و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی در فضای مجازی ، قرار قانونی مناسب صادر شد .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.