در پایان تورنمنت چهارجانبه لهستان، قرارداد تکمیلی همکاری‌های گسترده میان فدراسیون‌های هندبال ایران و لهستان به امضا رسید.

 انعقاد قرارداد همکاری بین فدراسیون‌های هندبال ایران و لهستان

به گزارش قدس انلاین و به نقل از تسنیم،در پایان تورنمنت چهارجانبه لهستان که تحت عنوان کریسمس کاپ 2015 در این کشور برگزار شد، تیم ملی هندبال کشورمان با یک شکست برابر جمهوری چک و پیروزی برابر اوکراین به مقام سومی دست یافت.

 در پایان این تورنمنت نیز قرارداد تکمیلی همکاری‌های گسترده میان فدراسیون‌های هندبال ایران و لهستان با حضور مسئولان فدراسیون هر دو کشور  به امضا رسید.

 در این مراسم، داود توکلی و ژرزی الیاش نواب رئیس فدراسیون‌های دو کشور و همچنین 14 عضو هیئت رئیسه فدراسیون هندبال لهستان نیز حضور داشتند.

پیش از این مراسم مهدوی با ابراز خوشحالی از گسترش رسمی همکاری‌های دوجانبه با لهستان، توافق دو کشور را راهی برای نزدیک‌تر شدن دو ملت هندبال دوست دانست و اعلام کرد: طی چهار سال آینده هر دو فدراسیون به عنوان دو عضو مطرح در هندبال آسیا و اروپا گام‌های موثری را در راه پیشرفت هندبال برخواهند داشت. مهدوی همچنین آمادگی کشورمان را برای میزبانی از تیم‌های ملی پرقدرت لهستان در هر سه رده نوجوانان، جوانان و بزرگسالان خبر داد.

آنژه کراسنیکی، رئیس فدراسیون هندبال لهستان و رئیس کمیته ملی المپیک لهستان با اشاره به نتایج چشمگیر هندبال ایران در آسیا، گفت:  تبادل تجربیات و در اختیار نهادن امکانات هندبال دو کشور برای توسعه هرچه بیشتر این رشته و حضور پرقدرت هندبال ایران در قله هندبال جهان از اهداف استراتژیک این قرارداد جامع همکاری است.

قرارداد جامع همکاری‌های میان فدراسیون‌های هندبال دو کشور در دو بعد زمانی یک‌ساله و چهار ساله تدوین شده است که در مهمترین بخش‌های آن مقرر شده که از سال 2016 تا 2020 همه ساله تعداد برابر از مربیان، داوران و تیم‌های ملی هر سه رده سنی (مردان و بانوان) و همچنین تیم‌های هندبال ساحلی و پیشکسوتان هر دو کشور طی یک برنامه مدون در ایران و لهستان زمینه‌های اصلی گسترش روابط باشند.

تیم ملی مردان لهستان صاحب مقام سوم جهان و تیم زنان این کشور صاحب مقام چهارم مسابقات اخیر قهرمانی جهان است و تمامی بازیکنان ملی‌پوش این کشور در باشگاه‌های قدرتمند و سرشناس جام باشگاه‌های اروپا توپ می‌زنند. همچنین مسابقات قهرمانی هندبال مردان اروپا از 25 دی ماه جاری تا 11 بهمن در چهار شهر کراکاو، وروتسلاو،کاتوویچ و گدانسک با حضور 16 تیم برتر اروپا و جهان به عنوان بزرگترین رویداد سال هندبال اروپا برگزار خواهد شد.

تیم ملی نوجوانان لهستان مرداد ماه امسال در مسابقات بین المللی جام نهاد ریاست جمهوری در مشهد مقدس شرکت و به مقام دوم دست یافت و تیم ملی بزرگسالان کشورمان در یک اردوی یک هفته‌ای و تورنمنت چهارجانبه با شرکت لهستان، جمهوری چک و اوکراین با شکست دادن اوکراین و یک باخت و کسب مقام سوم در لهستان حضور داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.