بنابر گزارش وال استریت ژورنال، آژانس امنیت ملی آمریکا در جریان مذاکرات هسته‌ای با ایران به صورت مخفیانه بر مقامات اسراییل از جمله بنیامین نتانیاهو نظارت داشته است.

جاسوسی آمریکا از نتانیاهو در جریان مذاکرات هسته‌ای ایران

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایسنا، بر اساس گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، با وجود آن که در سال 2013 آمریکا اعلام کرد که دیگر از هم پیمانانش جاسوسی نخواهد کرد، اما آژانس امنیت ملی آمریکا در جریان مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 بنیامین نتانیاهو را که مخالف توافق هسته‌ای با ایران بود را به صورت مخفیانه زیر نظر داشت.

بنابر این گزارش، طرح نظارت مخفیانه بر اقدامات مقامات اسراییلی در رابطه با مذاکرات هسته‌ای حمایت کنگره را نیز همراه داشته است.

در این گزارش آمده است که حتی پیش از آن که آمریکا عملا به دنبال توافق هسته‌ای با ایران باشد و نیز با وجود آن که اسناد افشا شده توسط ادوارد اسنودن نشان می داد که آمریکا از آنگلا مرکل،‌ صدر اعظم آلمان جاسوسی می کرده است، تصمیم به نظارت مخفیانه از دولت اسراییل را اتخاذ کرد.

هم‌چنین کاخ سفید از طریق جاسوسی از دولت اسراییل پی برده بود که نتانیاهو و همراهانش از طریق عملیات جاسوسی خود در طول مذاکرات و برای توقف آن به اطلاعاتی که در مذاکرات میان آمریکا و ایران تبادل شده بود،‌ دست یافتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.