نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، یکی از ابرقدرت های جهانی است و به جرات می توان گفت که در تمامی کشورهای جهان، نفوذ معنوی دارد.

جمهوری اسلامی ایران یکی از ابرقدرت‌های جهان است

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایسنا، حجت الاسلام علی سعیدی در سالگرد حماسه 9 دی ماه سال88 با اشاره به مباحثی پیرامون جریان شناسی نفوذ در انقلاب ها و نهضت ها گفت: در طول تاریخ، به ویژه در سال های اخیر، کمتر انقلابی با قوه قهریه ساقط شده بلکه اکثریت انقلاب ها توسط تهدیدات نرم ساقط شده اند.

وی با اشاره به برخی اصطلاحاتی که توسط مقام معظم رهبری در سال های اخیر بیش از پیش به کار رفته است ادامه داد: ظرف چند سال گذشته، امام خامنه ای بیش از 70 بار از واژه نفوذ استفاده کرده اند که حاکی از اهمیت این موضوع در نظر ایشان است. کلماتی شبیه تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی و ... در اکثر سخنرانی های رهبر معظم انقلاب اسلامی بیش از پیش مشاهده می شود.

وی ادامه داد: تقابل تمامی اسلام با تقابل تمامی کفر، آخرین اصطلاحی است که توسط معظم له مورد استفاده و تاکید قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با مقایسه برخی انقلاب هایی که به خاطر نفوذ عناصر بیگانه، متلاشی شدند اظهار کرد: باید بصیرت تمامی اقشار جامعه بیش از پیش افزایش یابد و حتی در انتخاب مسجد، مداح، رییس جمهور و نماینده مجلس نیز باید دقت کرد.

سعیدی در بخشی از سخنان خود اضافه کرد: در سال های گذشته، انقلاب شوروی توانست آمریکا را با مطرح کردن شعارهایی همچون مقابله با نظام سرمایه داری و دفاع از جنبش ها و نهضت های به انزوا کشیده و به یکی از بزرگترین کابوس های این کشور تبدیل شود.

وی با بیان اینکه این انقلاب در مدت زمان کوتاهی در بطن آمریکای لاتین و در کشورهایی همچون کوبا، ونزوئلا، بولیوی نفوذ پیدا کرد اظهار کرد: مذاکره مسالمت آمیز شوروی با آمریکا سرآغاز شکست و اضمحلال این حکومت بود. در مورد مذاکره هسته ای نیز این آمریکایی ها بودند که از این امر استقبال کرده و حتی امتیازاتی نیز به شوروی دادند.

به گفته وی تنها مساله ای که باعث شکست شوروی شد، عدم شناخت کافی و کامل آمریکا بود.

سعیدی با بیان اینکه شکست شوروی یک شکست بزرگ برای روسیه است عنوان کرد: اینکه امروز آقای پوتین به خود آمده و هزینه های کلانی نیز پرداخت می کند به خاطر جبران شکست و عقب ماندگی های گذشته است.

وی گفت: انقلاب جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب صدر اسلام، بزرگترین و موثر ترین انقلاب است و به همین دلیل ما نباید از این انقلاب دست بکشیم.

سعیدی در ادامه با اشاره به مذاکرات اخیر جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 گفت: جریانی در داخل کشور در حال تکرار جریان شوروی هستند ولی مردم باید بدانند که در این شرایط فقط و فقط باید به سخنان و بیانات رهبری گوش کنند.

وی همچنین با مقایسه مولفه های انقلاب شوروی و انقلاب جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: به جرات می گوییم که جمهوری اسلامی ایران در اکثریت کشورهای جهان از آمریکای لاتین گرفته تا آفریقا و .. نفوذ معنوی دارد و به یکی از ابرقدرت های جهان تبدیل شده ایم.

وی جنگ، تحریم و تعامل را سیاست های دولت آمریکا برای نابودی انقلاب اسلامی دانست و افزود: آمریکا می داند که با جنگ نمی تواند انقلاب اسلامی را نابود کند به همین خاطر شدید ترین تحریم ها را علیه ما تحمیل کردند و چون از این هم نتیجه نگرفتند بحث تعامل و مذاکره را پیش کشیدند.

سعیدی با بیان اینکه مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عضو گروه 1+5 با تدبیر رهبر معظم انقلاب پیش رفت ادامه داد: آمریکا دوست ندارد که ایران، کشور اول منطقه و یکی از ابرقدرت های جهانی باشد.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات سالجاری ابراز کرد: مردم باید بیدار باشند تا شاهد مجلسی همانند مجلس ششم نباشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.