قدس آنلاین – سید محسن جعفری : مدیرجهاد کشاورزی شهرستان سبزوار گفت : شهدای هویزه ، شهدای اقتدار و صلابتند. 

عشق ، ایمان ، مردانگی و گذشت از بارزترین خصوصیات شهدای کربلای هویزه بود 

 مهندس منصور برغمدی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار قدس آنلاین در سبزوار  با بیان اینکه  شهدای هویزه مظلومانه جنگیدند ، با اقتدار ایستادگی کردند و با عشق به شهادت رسیدند افزود:تاریخ به مظلومیت این عزیزان سوگند خواهد خورد .

وی با اشاره به رشادتهای تمام شهدای ایران اسلامی ، عشق ، ایمان ، مردانگی و گذشت را از بارزترین خصوصیات شهدای کربلای هویزه نام برد و تصریح کرد :درخشان‌ترين و فروزان‌ترين ستاره آسمان فرهنگ رهايي، مشعل پرفروغ فرهنگ شهادت است.

   وی ادامه داد : تكريم و تعظيم شهيدان، تلاشي مقدس است در برافراشتن پرچم‌هاي سرخ استقلال و آزادي بشريت، از يوغ ذلت و اسارت و گام بلندي است در راستاي احياي ارزش‌هاي مكتب توحيد و عدالت چرا كه، «شهادت، مرگ در راه ارزش‌هاست» و هر شهيد، مشعلي است كه در بلنداي عزت و سرافرازي يك ملت، جاودانه مي‌درخشد.

وی با بیان اینکه شهيد، زيباترين زخم بر پيكر هستي و «شهادت» زيباترين غزلي است كه از لبهاي سرخ حقيقت مي‌تراود اظهار داشت :  شهادت بيداري را معنا مي‌كند و بينايي را شفاف مي‌سازد.

    برغمدی شهادت را مشعلي دانست كه خداوند در جان برگزيدگانش برمي‌افروزد، تا تاريكي را از شانه‌هاي زندگي بگريزاند.

وی با تشریح برنامه های این یادواره یادآورشد : در این همایش بیش از 3000 نفر مدعواز سراسر کشور حضور خواهند داشت و از برنامه های این مراسم استفاده خواهند نمود .

مدیر جهادکشاورزی سبزوار برگزاری نمایشگاهی از آثار شهدای هویزه ، پخش کلیپ های عاشورایی ، اجرای نمایش عاشورایی ، مداحی ونوحه سرایی ، تهیه و پخش بیش از 3000 جلد کتاب تحت عنوان " وصایا و آثار شهدا " ، روایت خوانی و ... را بخشی از برنامه های " سی و پنجمین یادواره شهدای هویزه و 43 شهید جهادگر شهرستان سبزوار " برشمرد و بر حضور گسترده مردم در این مراسم تاکید کرد .

یادواره شهدای هویزه و 43 شهید جهادگرشهرستان سبزوار تنها یادواره ای است که در سطح کشور و فقط در شهرستان سبزوار از بدو شروع جنگ تحمیلی تا کنون همه ساله ویژه شهدای هویزه برگزار می گردد.

 امسال نیز سی و پنجمین یادواره این گلگون کفنان عاشق نیز هفدهم دیماه در محل سالن چند منظوره شهدای هویزه مدیریت جهاد کشاورزی سبزوار با حضور خانواده های معظم شاهد ، ایثارگران ، جانبازان ، روحانیت معظم ، اقشار مختلف مردماز سراسر کشور ، نیروهای نظامی و انتظامی و مقامات لشکری و کشوری برگزار می گردد .

 استان خراسان بزرگ در کربلای هویزه تنها شش شهید والامقام تقدیم انقلاب نموده است که پنج شهید آن بنامهای شهید محمد فاضل ، شهید مجید مهدوی ، شهید مصطفی مختاری ، شهید مجید کریمی ثانی و شهید حسن فتاحی ثانی از شهرستان سبزوار و شهید محمد اعتضادی از مشهد مقدس ( همگی دانشجوی پیرو خط امام ) در روز شانزدهم دیماه سال 1359 در شهر هویزه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند .   روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد . /  انتهای پیام    

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.