قدس آنلاین – رها واعظی: BMW قرار است نمایشی با دست خالی اجرا کند، اما راهی که برای اجرای نمایش انتخاب کرده، بسیار خوب است.

 BMW‌ با کنترل های مبتنی بر حرکت خودروهایش به CES ۲۰۱۶ خواهد آمد!

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، BMW اعلام کرده است که برای نمایشگاه CES 2016، از رابط مبتنی بر حرکت جدیدی رونمایی خواهد کرد که به رانندگان اجازه خواهد داد تا با حرکت دادن ساده ی دست های خود، برخی از ویژگی های خاص وسیله ی نقلیه ی خود را کنترل کنند.

فناوری جدید BMW که AirTouch لقب گرفته است، به راننده اجازه می دهد تا برخی از اعمال مانند استفاده از سیستم صوتی خودرو، استفاده از سیستم مسیریاب و استفاده از تلفن برای ارتباط را با حرکات دست خود کنترل کند.

تکنولوژی AirTouch در واقع از چندین سنسور در بین کنسول خودرو و آینه ی داخلی برای اطمینان از حرکات دست راننده ایجاد شده است و بسیار شبیه به یک گوشی هوشمند با صفحه نمایش لمسی عمل می کند. استفاده از این تکنولوژی به راننده کمک می کند تا بدون برداشتن چشم خود از جاده، اعمال مورد نظر خود را در حین رانندگی انجام دهد.

این تکنولوژی، دکمه یی بر روی فرمان خودرو دارد که سرعت ورود به منوی تکنولوژی AirTouch را افزایش می دهد. انتخاب در منو تنها با چند حرکت ساده ی دست امکان پذیر است و با همان دکمه ی موجود بر روی فرمان می توان انتخاب گزینه ی مورد نظر را تایید کرد.

این سیستم غیرلمسی، بسیار سریع و بدون نیاز به استفاده از هر دو دست کار می کند.

تکنولوژی AirTouch اجازه می دهد که صفحه نمایش وسیله ی نقلیه مانند یک صفحه نمایش لمسی بدون نیاز به تماس با سطح عمل کند. BMW در یک بیانیه ی رسمی اعلام کرده است که این تکنولوژی به راننده کمک می کند تا تمام تمرکزش بر روی راه مقابلش باشد.

این کمپانی خودروسازی همچنین اعلام کرد که این تکنولوژی برای هیچ شخصی غیر از راننده قابل دسترسی نیست. BMW ادعا کرده است که تکنولوژی AirTouch جهشی بزرگ رو به جلو است و از کنترل گری سه بعدی با صفحه نمایشی پانوراما استفاده می کند.

هنوز دقیقا نمی توان فهمید که تکنولوژی AirTouch چگونه عمل می کند، اما به زودی و در نمایشگاه CES 2016، شاهد عملکرد این تکنولوژی جدید خواهیم بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.