خبرگزاری رویترز اعلام کرد، اشباع بازارهای نفت و سبقت گرفتن شتابان عرضه بر تقاضا در سال ۲۰۱۴ سبب شد، قیمت نفت، یک سوم ارزش خود را در پایان سال ۲۰۱۵ از دست بدهد.

گزارش رویترز از علت سقوط قیمت نفت در پایان سال ۲۰۱۵

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، در گزارش رویترز آمده است: قیمت نفت برنت در آخرین ساعات سال میلادی جاری، پس از آنکه رکورد زنی موجودی نفت آمریکا به نگرانی ها در مورد وخیم تر شدن اشباع بازارهای نفت دامن زد، روند نزولی خود را حفظ کرد.
مدیریت اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد، موجودی نفت این کشور هفته گذشته 2.6 میلیون بشکه افزایش پیدا کرده است، این در حالیست که پیش بینی تحلیلگران بازار انرژی در گفت وگو با رویترز، افزایش 2.5 میلیون بشکه ای موجودی نفت آمریکا در هفته گذشته بود.
قیمت نفت خام روز گذشته(چهارشنبه) بیش از سه درصد کاهش پیدا کرد.
قیمت نفت خام آمریکا دیروز در پایان معاملات بازار نایمکس این کشور به 36.70 دلار رسید و هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال در بازار لندن به قیمت 36.66 دلار معامله شد.
با توجه به پیش بینی های برخی سازمان های تحلیلگر مانند بانک گلدمن ساچز آمریکا، مبنی بر اینکه «باید قیمت های نفت به 20 دلار در هر بشکه کاهش یابند تا تولید نفت نیز بتواند به اندازه ای کاهش پیدا کند که به تعادل بازار نفت منجر شود»، می توان نتیجه گرفت که قیمت های نفت قیمت های نفت در میان مدت همچنان نزولی خواهند بود.
قیمت نفت برنت دریای شمال امروز(پنجشنبه) در ساعت 10:41 به وقت گرینویچ در بازار لندن با 0.08 درصد کاهش به 36.65 دلار در هر بشکه رسید.
این در حالیست که هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در بازار نایمکس این کشور با 0.4 درصد افزایش به قیمت 36.76 دلار معامله شد.
لغو قانون ممنوعیت صادرات نفت خام در آمریکا موجب افزایش قیمت نفت خام این کشور در داخل این کشور شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.