رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از اعلام آمادگی پلیس ایران برای اعزام نیروهای متخصص و کارآمد به افغانستان و کشورهای همسایه خبر داد و گفت: امروز یکی از راهبردهای پلیس ایران، دیپلماسی پلیس است.

اعلام آمادگی پلیس ایران برای اعزام کارشناسان مبارزه با مواد مخدر به افغانستان

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، از پایگاه خبری پلیس، سردار علی مویدی روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه کارگاه آموزش گزارش نویسی پیشرفته و نحوه استفاده از ماهواره در تخمین مزارع کشت خشخاش ویژه پلیس افغانستان افزود: آمادگی داریم از ظرفیت و دانش پلیس افغانستان در راستای ارتقای توانمندی های علمی و مهارتی خود نیز بهره ببریم.
وی ابراز امیدواری کرد که این دوره و نشست ها به ایران و افغانستان در مبارزه با مواد مخدر کمک کند تا به موفقیت های بیشتری دست یابند.
سردار مویدی ادامه داد: پلیس جمهوری اسلامی ایران معتقد است اگر مواد مخدر به عنوان یک پدیده خانمانسوز جهانیان را مورد تهدید قرار داده است، پس همگان در مقابل این تهدید مسئول هستند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: مردم و کشور افغانستان از این پدیده شوم که نتیجه سیاست های استکباری جهان است به لحاظ مادی و معنوی، آسیب دیده و رنج می برند؛ از این رو همه کشورهای منطقه باید برای رفع این معضل متمرکز شوند.
سردار مویدی خاطرنشان کرد: کشت خشخاش یک تهدید است و تولید خشخاش منصوب به کشور افغانستان است، در حالیکه صدها نوع مواد مخدر صنعتی در سایر نقاط دنیا تولید می شود و امنیت و سلامت جهان را تهدید می کند، نوک پیکان تولید مواد مخدر به سمت افغانستان است و این نگاه تک بعدی متناسب با شأن و منزلت این کشور نیست.
وی تصریح کرد: کشورهای مدعی حقوق بشر به وفور مبادرت به تولید مواد مخدر به ویژه از نوع صنعتی می کنند که آثار سوء آن به مراتب بیشتر از مواد مخدر سنتی است.
سردار مویدی گفت: دنیا باید به صورت متوازن با کشورها و نقاط تولید کننده مواد مخدر برخورد کند و طوری نباشد که افغانستان فقط محکوم به این امر باشد، باید دیگر تولید کنندگان مواد مخدر به ویژه اروپا نیز پاسخگو باشند.
وی افزود: امروز مواد مخدر صنعتی، جوامع بشری به ویژه جوانان را تهدید می کند؛ منبع اصلی تولید مواد مخدر، استکبار است. اما چون بسیاری از رسانه ها در ید قدرت استکبار هستند بیشترین توجه را به کشورهایی چون افغانستان معطوف می کنند. در حالی که کشورهایی دیگری وجود دارد که سهم آنها در تولید مواد مخدر از افغانستان کمتر نیست.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ادامه داد: پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران با داشتن سرمایه های علمی، تجربی و تخصصی معتقد است کشورهای منطقه و همسایه به ویژه افغانستان می توانند از این سرمایه استفاده کنند و با توانمند سازی و تخصص گرایی به مقابله با مواد مخدر بپردازند.
سردار مویدی با بیان اینکه نگاه علمی و دانش محور، اولویت پلیس در مبارزه با موادمخدر ایران است، افزود: از مسئولان دانشگاه علوم انتظامی امین در برگزاری این دوره های آموزشی تقدیر می شود.
وی ادامه داد: امروز یکی از راهبردهای جمهوری اسلامی ایران، دیپلماسی پلیس است و تا امروز در این زمینه توفیقات خوبی داشته ایم. آمادگی داریم سرمایه ها و ظرفیت های خود را در امر مبارزه با این معضل در اختیار کشورهای همسایه قرار دهیم تا این دوره ها به صورت استانی و از طریق استان های همجوار در شرق ایران و غرب افغانستان با کیفیت بیشتر برگزار شود.
سردار مویدی گفت: در حوزه پیشگیری، درمان، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی نیز تعاملات خوبی با کشورهای همسایه از جمله افغانستان داشته ایم.
در پایان مراسم اختتامیه کارگاه آموزش گزارش نویسی پیشرفته و نحوه استفاده از ماهواره در تخمین مزارع کشت خشخاش ویژه پلیس افغانستان که در دانشگاه انتظامی امین برگزار شد، گواهی پایان دوره آموزشی به شرکت کنندگان ارائه شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.