قائم مقام جامعه روحانیت مبارز تهران با بیان اینکه همه احزاب اصولگرا با سلایق مختلف به این نقطه رسیدند که باید با هم حرکت کنند، گفت: باید تا آخر کار این روحیه را حفظ کنیم و سهم‌خواهی‌ها را کنار بگذاریم.

اصولگرایان به این نقطه رسیده‌اند که باید با هم حرکت کنند/ با ابزار نامربوط رقیب را از صحنه بیرون نمی‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی قائم مقام جامعه روحانیت مبارز تهران در همایش سراسری شورای ائتلاف اصولگرایان که با عنوان "همایش بصیرت و تجدید میثاق با ولایت" که روز گذشته در سالن لاله مصلای امام خمینی(ره) در حال برگزاری است با اشاره به همگرایی و ائتلاف اصولگرایان اظهار داشت: این مجلس بسیار با شکوه و جهت‌بخش است و پیام این جلسه، همت، وحدت و حرکت در مسیر حق و حقیقت است.

وی ادامه داد: پیام دیگر این مجلس اعلام تبعیت از آرمان‌های شهدا و تبعیت از رهبر معظم انقلاب است.

حجت‌الاسلام تقوی تاکید کرد: همه کسانی که در این جمع شرکت کرده‌اند این هدف را دارند تا در صفی واحد برای دستیابی به یک موفقیت بزرگ حرکتی را آغاز کنند.

وی با طرح این موضوع که با خصوصیت این جمع شک نداریم که قله‌های موفقیت فتح خواهد شد، تصریح کرد: ما اطمینان داریم که بر همه مشکلات فائق خواهیم آمد.

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز در ادامه با یادآوری اینکه در نظام خلقت عنایات حضرت احدیت به مقدار قابلیت افراد عرضه می‌شود، خاطرنشان کرد: هر ملت و جمعی که قابلیت‌های خودش را افزایش بدهد به مقدار جهاد و کوششی که کرده است عنایات الهی شامل حالش خواهد شد.

حجت‌الاسلام تقوی ادامه داد: کسی که به دنبال کارهای بزرگ و اهداف بزرگ است باید اسباب بزرگی را فراهم کند زیرا بدون اسباب بزرگ به هدف تعالی دست پیدا نخواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: در این مسیر باید خودشیفتگی‌ها را دور بریزیم تا بتوانیم پرواز کنیم و به موفقیت دست پیدا کنیم.

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز در ادامه درباره آفات و خطرات احتمالی در مسیر وحدت اصولگرایان، گفت: باید خودبینی را کنار بگذاریم زیرا یک هدف و یک جهت داریم و این مطلب در نظام هستی وجود دارد و دنیا براساس آن شکل گرفته است.

حجت‌الاسلام تقوی در ادامه تصریح کرد: عزیزان ما از جمله احزاب اصولگرا با همه سلایق امروز به این نقطه نورانی رسیدند که باید با هم حرکت کنند و البته هنوز هم باید تا آخر کار این روحیه را حفظ کنیم.

وی گفت: باید سهم‌خواهی‌ها ر اکنار بگذاریم و در صورتی که سهم‌خواهی‌ها و منیت‌ها را کنار بگذاریم نشانه رشد حرکت ما خواهد بود.

حجت‌الاسلام تقوی در ادامه ضمن تشکر و قدردانی از آیات یزدی، مصباح و موحدی کرمانی، تصریح کرد: این بزرگواران با جلساتی که داشتند و همه عزیزانی که به این شخصیت‌ها دلبستگی دارند در کنار هم قرار گرفته‌اند تا در یک همایش عظیم سیاسی و ملی در انتخابات آینده کار بزرگی را با موفقیت رقم بزنند.

وی تاکید کرد: از همه نیروهایی که در حوزه اصولگرایی تنفس می‌کنند می‌خواهیم ما را کمک کنند و همه آوای ائتلاف سر بدهیم.

وی  با تشکر از احزاب و شخصیت‌های اصولگرا که در روند وحدت و همگرایی شرکت کرده‌اند، گفت: جلسات سنگین، دلسوزانه و با نشاطی برگزار شده و الحمدلله کار به اینجا رسیده و هر چه در همین مسیر حرکت کنید عنایات الهی نصیب ما خواهد شد.

حجت‌الاسلام تقوی در ادامه با تاکید بر اینکه در این مسیر باید مسائل مهمی را در نظر بگیریم، خاطرنشان کرد: باید سرمایه اجتماعی خودمان را افزایش بدهیم که الحمدلله در جبهه اصولگرایی این گنج گران‌بها وجود دارد.

وی ادامه داد: لازم است اعتماد عمومی را نسبت به جریان اصولگرایی افزایش بدهیم زیرا مردم کاملاً آگاه هستند که اصولگرایان در جهت خیر و خوبی کشور قدم برمی‌دارند و به مقدار احساس تعهد و مسئولیت که نسبت به کارهای مردم داریم مردم بر روی ما حساب می‌کنند.

وی با ذکر این نکته که ما نیاز داریم بر اشتراک‌ها متمرکز شویم، بیان داشت: باید سلیقه‌ها را کنار بگذاریم و مشترکات را اصل قرار بدهیم  و لازم است نخبگان و روشنفکران اسلامی را بسیج کنیم.

حجت‌الاسلام تقوی ادامه داد: باید حساسیت وضع موجود را درک کنیم و ضمن تبیین، آن مسائل را به جامعه منتقل کنیم و باید وضع امروز جامعه را در داخل  و ارتباط  با خارج را در نظر داشته باشیم.

وی با تاکید بر "باید منافع کلی را بر منافع شخصی ترجیح بدهیم"، افزود: اگر گذشت داشته باشیم ما موفق هستیم و ضروری است منافع نظام و مردم را بر منافع حزبی مقدم بدانیم.

وی با قدردانی از تلاش احزاب اصولگرا در روند همگرایی اصولگرایان اظهار داشت: بعضی از احزاب مطرح اصولگرا حتی سند امضا کردند که سهمی نمی‌خواهیم و  تنها خواستار مجلسی هستیم که در خط امام و رهبری تشکیل شود و این نشانه رشد بوده و می‌توان آن را اصولگرای واقعی دانست.

حجت‌الاسلام تقوی اضافه کرد: یکی از نکات مهم این است که از مطلق‌اندیشی دوری و اخلاق را رعایت کنیم، زیرا اخلاق باید سیاست را مدیریت کند و هدایت‌کننده باشد.

وی با تاکید بر "ما هرگز با ابزار نامربوط، حرام و شکننده نمی‌خواهیم رقیب را از صحنه بیرون کنیم"، خاطرنشان کرد: با مردم باید حس مشترکی ایجاد کنیم، البته اصولگرایان با مردم بوده‌اند و در متن مردم هستند.

حجت‌الاسلام تقوی افزود: در مقطع کنونی از فرصت‌ها باید بهره بگیریم و از فضایی که امام و شهدا و رهبر فرزانه انقلاب ایجاد کردند باید به‌خوبی استفاده کنیم.

وی در پایان با بیان "تاکنون بیش از 40 سفر به شهرهای گوناگون کشور داشتم"، گفت: بسیاری از شهرستانی‌ها از تهرانی‌ها جلوتر هستند و استان‌های محروم ما از سیاسیون تهران جلوتر بوده و فضای خوبی ایجاد شده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.