یک روزنامه مشهور آمریکایی نوشت: کاخ سفید اعمال تحریم‌های مالی جدید علیه ایران را به تاخیر انداخته است.

کاخ سفید اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را به تاخیر انداخت

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، روزنامه وال استریت ژورنال روز پنجشنبه اعلام کرد: کاخ سفید تصمیم گرفته است تا اعمال تحریمهای مالی و اقتصادی جدید علیه ایران به خاطر برنامه موشک بالستیک را به تعویق بیندازد.

این روزنامه چهارشنبه به نقل از مقام های آمریکایی نوشته بود: دولت آمریکا برای تحریم ده ها شرکت و شخص در ایران، هنگ کنگ و امارات متحده عربی به خاطر نقش داشتن در برنامه موشک بالستیک ایران آماده می شود.

قرار بود تحریمهای جدید آمریکا طی هفته جاری اعلام شود. منابع آگاه در مصاحبه با رویترز این مساله را تایید کردند که آمریکا برای اعمال تحریمها آماده می شود. این روزنامه به نقل از مقام های آمریکایی افزود: دولت اوباما برای مقابله با برنامه موشکی ایران متعهد است و تحریمهای آماده شده از سوی وزارت خزانه داری آمریکا نیز همچنان روی میز است.

وال استریت ژورنال افزود: ولی مقام های آمریکایی هیچ محدوده زمانی مشخصی را برای اعمال تحریمهای جدید تعیین نکرده اند. در یک نقطه قرار بود این تحریمها صبح روز چهارشنبه در واشنگتن اعلام شود.

این روزنامه مدعی است: اعمال این مجازات ها در چارچوب توافق هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی، قانونی است.

وزارت خارجه آمریکا در واکنش به گزارش‌ها درباره احتمال تحریم‌های جدید علیه ایران به دلیل آزمایشات موشکی بیانیه‌ای صادر کرد.وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه گفت: همانگونه که قبلا گفته‌ایم مدتی است برخی گزینه‌ها در ارتباط با برنامه موشکی ایران بر اساس نگرانی‌های مستمر ناشی از این فعالیت‌ها و از جمله آزمایش موشکی 10 اکتبر مد نظر بوده است.

این بیانیه در ادامه افزود: همزمان در حال بررسی برخی جنبه‌های تکنیکی برای تعیین مصادیق اضافی در کنار برخی اقدامات دیپلماتیک منطبق با منافع امنیت ملی مان هستیم. ما همچنان کنگره را در مورد مسائل مرتبط با تحریم ایران مطلع خواهیم کرد و در حالی که مشغول کار بر روی حل مسائل باقی مانده هستیم به این کار ادامه خواهیم داد.

پس از انتشار اخباری مبنی بر قصد دولت آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان روز پنجشنبه با اشاره به تداوم سیاست‌های خصمانه و دخالت نامشروع و غیرقانونی آمریکا در زمینه حق تقویت قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران، به وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دستور داد که در چارچوب سیاست‌های دفاعی مصوب، برنامه تولید انواع موشک‌های مورد نیاز نیروهای مسلح با سرعت و جدیت بیشتری ادامه یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.