معاون هماهنگی واحد سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه دست‌های پشت پرده‌ای حضور فتنه‌گران در دانشگاه را برنامه‌ریزی و هماهنگ می‌کنند، گفت: تشکل‌های دانشجویی در مقابل ورود فتنه‌گران به دانشگاه مطالبه‌گر باشند.

دست‌های پشت پرده‌ای حضور فتنه‌گران در دانشگاه را برنامه‌ریزی می‌کنند/ انگیزه‌ای برای کنترل تشکل‌های تاریخ مصرف‌دار وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین، حسن فیروز شاهیان معاون هماهنگی واحد سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با فارس، در خصوص نقش تشکل‌های دانشجویی در روشنگری و مقابله با تکرار فتنه، گفت: فتنه 88 یک فتنه همه جانبه بود، این فتنه اقشار مختلف جامعه را هم در جبهه فتنه و هم بدنه‌ای که در برابر فتنه ایستادگی کردند را درگیر خود کرد.

وی عضوگیری از بدنه دانشجویی را یکی از فعالیت‌های فتنه گران عنوان کرد و ادامه داد: بخش دیگر به تأثیرات فتنه در دانشگاه و نقش دانشجویان و بدنه دانشجویی در مقابله جدی فتنه باز می‌گردد. فتنه 88 در زمان تعطیلی دانشگاه‌ها رخ داد اما پس از آغاز سال تحصیلی، بدنه دانشجویان حزب‌الهی و معتقد به نظام، جلسات بصیرتی، گفت‌وگوها و مصاحبه‌هایی پیرامون پاسخگویی به شبهات با محوریت فتنه برگزار کردند که آثار آن قابل مشاهده است.

معاون دفتر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه در بدنه وزارت علوم انگیزه‌ای برای مدیریت تشکل‌های تازه تأسیس وجود ندارد، افزود: متأسفانه فعالیت‌های درون دانشگاه‌ها متاثر از بیرون دانشگاه است، تشکل‌هایی منتسب به جریانات دانشجویی ساخته می‌شود تشکل‌هایی که به فرمایش مقام معظم رهبری تاریخ مصرف انتخاباتی دارند. و البته در بدنه وزارت بهداشت، وزارت علوم و دانشگاه آزاد نیز انگیزه‌ای برای مدیریت و کنترل این تشکل‌های تازه تأسیس و تاریخ مصرف دار دیده نمی‌شود.

فیروزشاهیان دعوت از فعالان فتنه در دانشگاه‌ها را امری مدیریت شده از خارج دانشگاه دانست و گفت: اخیرأ در دانشگاه تهران از ابراهیم یزدی، دبیرکل حزب منحله نهضت آزادی دعوت شده، مشخص است که دانشجویان به چنین فردی دسترسی ندارند و دست‌های پشت پرده‌ای برای حضور چنین افرادی از خارج فضای دانشگاه برنامه ریزی و هماهنگی می‌کند.

وی به اهمیت نقش تشکل‌های دانشجویی در روشنگری فتنه اشاره و اظهار کرد: نقش تشکل‌های دانشجویی در موضوع فتنه، حضور فتنه‌گران و اصلاح طلبان افراطی در دانشگاه‌ها این است که در مقابل آن برنامه‌ها، برنامه‌های روشنگرانه برگزار کنند.

معاون دفتر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان راه دیگر مقابله با فتنه را مطالبه دانشجویان از وزارت علوم عنوان کرد و گفت: باید مطالبه شود چه کسی تریبون‌های یک طرفه در اختیار منصوبین فتنه قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در مقابل دعوت از فعالین فتنه می‌بینیم که دلسوزان نظام و افرادی مانند زاکانی را به دانشگاه راه نمی‌دهند؛ در واقع تشکل‌های دانشجویی باید نقش مطالبه‌گرانه در قبال فعالیت‌های جهت دار در دانشگاه‌ها داشته باشند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.