قدس آنلاین- تبریز: امام جمعه تبریز گفت: فتنه‌گران شایسته پذیرش هیچگونه مسئولیتی را ندارند.

فتنه‌گران شایسته پذیرش هیچگونه مسئولیتی را ندارند/ مسئولان به تحریم‌های آمریکا پاسخ دهند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، آیت‌الله مجتهدشبستری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز که در مصلای اعظم حضرت امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با تقدیر و تشکر از امت حزب‌الله که در برنامه‌های یوم‌الله 9 دی امسال باشکوه‌تر از هر سال شرکت کردند، اظهار داشت: بار دیگر مردم با محکوم کردن فتنه 88 وفاداری خود را به نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه ابراز کردند.

 

وی افزود: این تجمعات حماسه 9 دی در واقع هشدار و گویای این حقیقت است که فتنه‌‌گران و کسانی که باید در برابر فتنه موضع می‌گرفتند، نگرفتند و بدانند فتنه خطوط قرمز  است.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به اینکه فتنه‌گران و حامیان آنان بدانند در این جامعه شایسته پذیرش هیچگونه مسئولیتی را ندارند، اضافه کرد: فتنه آمریکایی هنوز تمام نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تشریح کرد: دیدیم که برجام با تأیید مقام معظم رهبری و زحمات تیم مذاکره‌کننده حل و فصل شد، اما هنوز مرکبش خشک نشده است که این بار سرقت اموال ایرانی را آغاز کرده‌اند و یا در جریان قانون محدودیت روادید آمریکا، سرقت، غارت و چپاول 2 میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران یا تحریم برای اشخاص و شرکت‌هایی که در ساخت موشک‌های ایران نقش داشتند را اعمال می‌کنند و هرچه قدر جلو می‌رویم فرمایش رهبری مبنی بر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا متجلی‌تر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: ملت بزرگ ایران از مسئولان می‌خواهند با تولید بیشتر و تقویت هرچه بیشتر توان موشکی و دفاعی کشور به تحریم‌های آمریکا پاسخ دندان‌شکنی بدهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 11 دی‌ماه سال 1367 سالروز ارسال نامه امام خمینی (ره) به گورباچف رهبر شوروی سابق، اظهار داشت: همه پیش‌بینی‌های امام راحل در آن نامه درست از آب درآمد و شوروی از هم پاشیده و نظام کمونیستی برچیده شد.

آیت‌الله مجتهدشبستری به اعتراف دیرهنگام گورباچف در سالگرد رحلت امام خمینی در 1378 اشاره کرد که گورباچف از اینکه به هشدارهای آن روز بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بی‌اعتنایی کرده بود، اظهار تأسف کرد.

وی افزود: «مخاطب پیام آیت‌الله خمینی از نظر من، همه اعصار در طول تاریخ بود و زمانی که من این پیام را دریافت کردم احساس کردم که شخصی که این پیام را نوشته بود متفکر و دلسوز برای سرنوشت جهان است. من از مطالعه این پیام استنباط کردم که او کسی است که برای جهان نگران است و مایل است من انقلاب اسلامی را بیشتر بشناسم و درک کنم».

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: گورباچف تصریح کرد: «اگر ما پیشگویی‌های آیت‌الله خمینی را در آن پیام جدی می‌گرفتیم امروز قطعاً شاهد چنین وضعیتی نبودیم.

امام جمعه تبریز در ادامه به دو نامه اخیر مقام عظمای ولایت خطاب به جوانان غرب اشاره کرد و گفت: این دو نامه حاوی نظریات متقن و مستدل علوم انسانی به ویژه جامعه‌شناسی است که متفکران غربی نیز به این امر در روزهای گذشته اشاره کردند.

وی این دو نامه مقام معظم رهبری را اثر‌گذار اعلام کرد و گفت: این دو نامه قطعاً مؤثر خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تبریک آغاز سال 2016 و ولادت مسعود حضرت عیسی(ع) به تمام بشریت، یادآور شد: حضرت مسیح منادی صلح، محبت، صفا و صمیمت بود.

آیت‌الله مجتهدشبستری با اشاره به دیدار مقام عظمای ولایت با خانواده شهید ارامنه اظهار داشت: این قشر در دوران دفاع مقدس برای حفظ تمامیت آب و خاک زحمت کشیده‌اند و ما زحمات ارامنه در هشت سال دفاع مقدس را از یاد نبرده و به آن ارزش قائل هستیم.

امام جمعه تبریز در پایان به لغو جشن‌های آغاز سال میلادی در کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، بلژیک و اتریش به واسطه ناامنی و تهدیدهای گروهک تروریستی داعش اشاره کرد و گفت: غربی‌ها باید به این حقیقت اذعان کنند که بذری که خودشان کاشتند و داعش را تقویت کردند محصول آن را که امروز ناامنی و تهدید است، درو کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.