ساری – خبرنگار قدس آنلاین : مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت : زنگ خطر مصرف بیش از حد استاندارد مشترکان برق در استان مدتهاست به صدا در آمده و باید تدابیر کارساز اندیشیده شود.

مصرف بیش از حد استاندارد مشترکان برق در مازندران

قاسم شهابی در همایش  یکروزه بازآموزی نصابان و سرویسکاران لوازم خانگی الکتریکی - برودتی با رویکرد بهینه سازی مصرف انرژی افزود : حساسیت و ضروریات زندگی امروز باعث شده که تامین دائم و با کیفیت انرژی برق برای دسته های مختلف مصرف کننده از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

وی خطاب به جامعه بزرگ سرویسکاران و نصابان لوازم خانگی گفت : اعتقاد داریم که اگر ما دست اندرکاران صنعت برق به عنوان عرضه کننده انرژی الکتریکی و شما جامعه بزرگ سرویسکاران و نصابان لوازم خانگی که به عنوان پل ارتباطی صنعت برق با مشترکین هستید دست به دست هم دهیم  می توانیم در کمک به باور تاثیرگذاری مصرف کنندگان بر الگوی مصرف نهایت نقش سازنده خود را ایفا کنیم .

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران اضافه نمود: یک نصاب مجاز سیستم های برودتی و کولرهای اسپلیت ، همان اندازه تاثیرگذار است که یک پرسنل فنی شبکه تاثیرگذاری دارد. چرا که با رعایت دستورالعمل های صحیح نصب  و بهره برداری از کولر نقش بسزایی در کاهش مصرف برق و نیز دوام تجهیزات برقی خواهد  داشت.

شهابی افزود : از سویی دیگر سرویسکاران و نصابان هنگام  نصب سیستم ها و یا سرویس آنها می توانند به مصرف کننده این آگاهی را دهند که چنانچه از محافظ برقی استاندارد استفاده نمایند در برابر هرگونه نوسانات برقی احتمالی ایمن خواهند بود.

وی افزایش دانش و اطلاعات مصرف کنندگان را مورد تاکید قرار داد و گفت : هر چه دانش و اطلاعات مصرف کنندکان بیشتر و کامل تر باشد ، دستگاهی را خریداری می کند که از کیفیت مناسب برخوردار باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران خاطرنشان کرد : 80 درصد مشترکان برق ، مصرف کنندگان خانگی هستند که حدود 40 درصد از مصرف برق در حوزه خدمات رسانی این شرکت را به خود اختصاص داده اند.

شهابی با بیان اینکه بخش اعظم  برق مصرفی در استان مربوط به بخش های غیر تولیدی می باشد ، باید راهکارهای عملی اندیشید تا به میزان منطقی مصرف رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.