محمدامامی- ری/ امام جمعه شهرری گفت: وحدت ادیان نیاز امروز بشریت برای زندگی بهتر و دور از تروریسم و وحشت در پرتو ادیان الهی است

امام جمعه شهرری: وحدت ادیان نیاز امروز جهان است

شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه شهرری با اشاره به میلاد حضرت مسیح(ع) گفت: این پیامبر الهی منادی وحدت و صلح جهانی بود اما عده ای پیروان ایشان که در واقع پیرو ایشان نبوده و در جهت مطامع صهیونیسم و مستکبرین حرکت می کنند به دنبال جنگ ادیان و ترویج تروریسم جهانی هستند.
وی با اشاره به جنایت های گروهک تروریستی داعش گفت: آمریکا به دروغ مدعی مبارزه با این گروهک تروریستی است که بخشی از منطقه و جهان را ناامن کرده است اما همگان دیدند که بسیج مسلمانان و مردم آنان را از بخشی از عراقی بیرون کرد.
وی با بیان اینکه همانگونه که رهبر معظم انقلاب هشدار داده بودند همگان عهدشکنی آمریکا را دیده اند افزود: رمز موفقیت ملت ایران جلوگیری از نفوذ دشمن و اتکا به خود است.
وی با اشاره به سالروز 9 دی روز بصیرت و میثاق ملت با ولایت افزود: خوشبختانه مردم ایران این روز را باشکوه گرامی داشته و مردم مومن و ولایتمدار شهرستان ری نیز این روز را در 18 مسجد شهرری تکریم کردند.
شاهچراغی با بیان اینکه فرد مومن باید تلاش کند با رعایت تقوا، بدی ها را از قلب خود بیرون کند افزود: حضرت عیسی(ع) همواره تاکید داشتند که قلب انسان باید مرکز تقوا و پاک ترین عضو بدن انسان باشد.
وی گفت: امام سجاد(ع) نیز در ادعیه خود آورده است که خدایا به ما کمک کن تا بدی ها را از قلب خود دور کنیم افزود: هر انسانی که بخواهد تقوا را به دیگران توصیه کند باید ابتدا آن را از خود آغاز کند تا توصیه و دعوتش تاثیرگذار باشد.
وی ادامه داد: خدا برای کسی که تقوا پیشه کرده راه را باز می کند و عیب هایش را برایش آشکار می کند تا بهتر بتواند نسبت به رفع آنان اقدام کند افزود: انسان مومن نباید عیب دیگران را بزرگ پنداشته و عیب خود را کوچک بداند چرا که این کار آغاز بزرگترین اشتباه است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.