113هزار نفر در روستاهای شهرستان ورامین زندگی می کنند
ورامین-خبرنگارقدس
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان تهران از زندگی 113 هزار نفر از ساکنین شهرستان ورامین در مناطق روستایی خبر داد
خوئینی در بررسی مشکلات روستاهای شهرستان ورامین گفت : اهمیت مناطق روستایی بر هیچ کس پوشیده نیست و در اصل روستاها خاستگاه اقتصادی مقاومتی می باشند و برای حرکت به سمت رشد و توسعه جامعه باید به مناطق روستایی توجه بیشتری داشت.
وی افزود : هم اکنون از مجموع 542 هزار نفر جمعیت ورامین ، 113 هزار نفر در مناطق روستایی می باشند که این افراد سهم عمده ای در توسعه اقتصاد منطقه بر عهده دارند .
وی اظهار داشت : 44روستای بالای 20 خانوار شهرستان ورامین دارای طرح هادی می باشد که 12 مورد این طرح های هادی در حال بازنگری است و 14 مورد بازنگری طرح هادی در دستور کار قرار دارد.
وی گفت : میانگین اجرای طرح های هادی در استان تهران 65 درصد که این میانگین در شهرستان ورامین 75 درصد می باشد که این نشان از اجرای این طرح در کل روستاهای شهرستان است.
وی افزود : میزان تخصیص اعتبارات طرح هادی در استان تهران 35 درصد است که این تخصیص در ورامین بالغ بر 55 درصد است .
همچنین معاون عمران روستایی بنیاد مسکن شهرستان ورامین از تخصیص اعتبار مالی 2 میلیارد و 500 میلیون ریالی برای روستاهای شهرستان ورامین خبر داد.
کارخانه بیان داشت : هم اکنون قیر یارانه ای آماده تحویل به مسئولین شهرستان است و این رقم تا 70 هزار تن قابل توزیع است .
وی همچنین از توزیع 12 هزار جلد سند املاک روستایی در استان تهران خبر داد که این اسناد می تواند به ارائه تسهیلات به روستائیان کمک کند.
وی گفت : از ابتدای سال جاری نا کنون 13 هزار تن آسفالت در روستاهای دو بخش مرکزی و جواد آباد توزیع شده است.
وی افزود : در طول این مدت 16هزار متر طول جدول بندی در کوچه ها و معابر ،4 هزار و 270 متر مربع کف پوش و پیاده روسازی و 6 هزار تن آسفالت بنیاد مسکن در 14 روستای دو بخش مرکزی و جواد آباد توزیع شده است.
وی اظهار داشت : از ابتدای سال جاری تا کنون 7 هزار تن آسفالت سهمیه جدید روستاها تأمین شده و علاوه بر این 25 هزار تن آسفالت خریداری ، حمل و پخش شده است که این میزان ، 200 هزار متر مربع آسفالت در معابر روستایی توزیع شده است



فرستنده:محمدامامی
ایمیل فرسننده:quds_tehran_around@yahoo.com

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.