رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آلودگی هوای شهر در ۲۰ روز گذشته گفت: مردم تهران روزهای نفس‌گیری در شهر گذرانده‌اند و مسئولان هم کاری از دستشان برنمی‌آید؛ امیدواریم در ادامه، فعالیت‌های گسترده‌ای برای کاهش آلودگی هوا انجام شود.

۲۰ روز نفس‌گیر برای مردم شهر تهران در پی آلودگی هوا/ مسئولان هم کاری نکردند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، مهدی چمران در نشست خبری خود با موضوع ارائه گزارش عملکرد 3 ماهه شورای شهر تهران (فصل پاییز) اظهارداشت: متأسفانه جنگ و کشتارها در نقاط مختلف کشورهای اسلامی با استفاده از نیروهای مسلمان برای کوبیدن مسلمانان صورت می‌گیرد که این یکی از پیچیده‌ترین توطئه‌های دشمن بر علیه اسلام و مسلمانان است که تا حدودی نیز در این زمینه موفق شده است.

وی همچنین ضمن تقدیر از پاسخ حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهور کشورمان به سخنان آمریکایی‌ها مبنی بر تحریم برخی از شخصیت‌ها خاطرنشان کرد: همه مسئولان تلاش خواهند کرد که کشور در مسیر قدرت حرکت کند.

چمران در رابطه با شورای شهر تهران تصریح کرد: در این فصل (پاییز) شاهد فعالیت‌های شورا بوده‌ایم و شورا به موضوعات حسابرسی ورود کرده است و به همین جهت یک جلسه به جلسات هفتگی شورا اختصاص یافته است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: بر همین اساس روزهای دوشنبه اختصاص یافته است به بررسی مسائل حسابرسی شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری تهران ضمن اینکه در برخی از جلسات تخصصی نیز موضوعات حسابرسی مجدداً مورد بررسی قرار می‌گیرند و در مواردی که مورد اعتراض باشد در جلسات حقوقی پیگیری می‌شود.

چمران افزود: در 3 ماهه فصل پاییز نیز مصوبات خوبی به تصویب رسیده است که تمام این مصوبات به اطلاع شهروندان رسیده است که از آن جمله می‌توان به مصوبات نامگذاری خیابان‌ها و معابر و همچنین باغات اشاره کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به آلودگی هوا در شهر اشاره کرد و گفت: شاهد هستیم در 20 روز گذشته نفس کشیدن برای مردم شهر سخت شده است و مسئولان هم کاری از دستشان بر نمی‌آید و امیدواریم در ادامه فعالیت‌های گسترده‌ای جهت کاهش آلودگی هوا صورت گیرد.

وی در خصوص حسابرسی شرکت‌ها، سازمان‌ها، معاونت‌ها و مناطق شهرداری تهران تصریح کرد: حسابرسی‌ها براساس اصول حسابرسی صورت می‌گیرد و فراتر از آن انجام نمی‌گیرد و در صورتی که در طول حسابرسی شرکت یا سازمانی موضوع خاصی مشخص شود، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

چمران تصریح کرد: در چند ماهه گذشته حسابرسی شرکت‌ها به پایان رسیده است و هم‌اکنون حسابرسی سازمان‌ها در صحن شورا مورد بررسی قرار گرفته است که پس از آن نوبت حسابرسی مناطق و معاونت‌های شهرداری خواهد بود.

وی ادامه داد: در صورتی که مواردی از سوی حسابدار اعلام شود آن موارد به شهرداری ارجاع خواهد داده شد و شهرداری نیز پاسخ لازم را خواهد داد به طوریکه در برخی از حسابرسی‌ها با نبود اسناد و پاسخ‌های بانک‌ها همراه بوده‌ایم.

وی همچنین در خصوص فروش اراضی تپه عباس‌آباد نیز گفت: این موارد هیچ ربطی به شرکت عباس آباد ندارد و در واقع از طریق اداره املاک و سایر جاها بوده است که توافق صورت گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت ساخت و ساز در میدان سپاه خاطرنشان کرد: در این خصوص حق با خبرنگاران است چرا که ما نیز تاکید ویژه‌ای بر عدم افزایش طبقات این ساختمان‌ها داشته‌ایم و در این زمینه نیز نامه‌نگاری به شهردار تهران انجام شده است که امیدواریم در آینده پاسخ خوبی از سوی شهردار داشته باشیم.

وی در ادامه در خصوص حسابرس مشترک شورا و شهرداری نیز گفت: این پیشنهادی بود که چندی پیش ارائه شد و به نظر بنده کار پسندیده‌ای است اما برخی از دوستان تردیدی داشتند و به همین جهت این موضوع به کمیسیون‌ها ارجاع داده شده تا نظر خود را اعلام کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص مزیت حسابرس مشترک شورا و شهرداری تصریح کرد: به طبع هر حسابرسی یک سلیقه خاصی دارد اما در نتیجه همه آنها به یک شکل هستند و به همین جهت ما پیشنهاد دادیم برای کاهش هزینه‌ها یک حسابرس مشترک از سوی شورا و شهرداری تعیین شود که این کار علاوه بر کاهش هزینه بر کاهش زمان نیز موثر خواهد بود و نتیجه بهتری خواهد داشت.

چمران در خصوص حق‌الزحمه حسابرس مشترک شورا و شهرداری تصریح کرد: بخشی از این حق‌الزحمه توسط شورا و بخش دیگر توسط شهرداری تهران تامین خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص آلودگی هوای شهر تهران تصریح کرد: کسی قادر نیست با حرکت فوری فوتی آلودگی هوا را از بین ببرد و حتی در کشورهای دیگر هم مثل لندن نمی‌توان با سرعت آلودگی هوا را از بین برد چرا که برای این امر نیاز به برنامه چندین‌ساله داریم.

وی با بیان اینکه در دولت گذشته و در دولت فعلی نیز مصوبات خوبی برای کاهش آلودگی هوا به تصویب رسیده است، گفت: علیرغم تمامی این مصوبات اما هیچ یک از آنها اجرا نشده است به طوریکه دولت یازدهم نیز مصوبات دولت قبل را اصلاح و بازنگری کرد اما باز هم اجرا نکرده است.

چمران با تاکی بر اجرای مصوبات دولت تصریح کرد: مهمترین اولویت در این بخش توسعه حمل و نقل عمومی (مترو-اتوبوس) است به طوریکه ما هم‌اکنون نزدیک به 6 هزار اتوبوس در شهر داریم که براساس طرح جامع تعداد آن باید به 11 هزار دستگاه اتوبوس برسد.

وی همچنین به توسعه خطوط متروی شهر تهران اشاره کرد و گفت: 6 خطوط مترو در تهران می‌بایستی سال‌های گذشته به اتمام می‌رسید و در واقع راه‌اندازی این خطوط برای جمعیت قبل از انقلاب بوده است و هم‌اکنون نیز باید 4 خطوط دیگر به شهر تهران اضافه کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه برای خروج از آلودگی هوا بایستی به موضوعات مختلف از جمله کیفیت بنزین و خروج خودروهای فرسوده اعم از اتوبوس، تاکسی و ... توجه شود، گفت: در دوره سوم شورای شهر تهران مصوبه‌ای در خصوص آلودگی هوا داشتیم که دولت گذشته آن را بازنگری و اصلاحاتی در آن وارد کرد اما مجدداً اجرا نشد و دولت فعلی نیز علیرغم بازنگری و اصلاحات مجدد آن را اجرا نکرده است.

وی با بیان اینکه سهم آلودگی هوا 20 تا 22 درصد برای موتور سیکلت‌ها و 12 درصد نیز به دلیل نبود معاینه فنی‌ها ارتباط دارد، گفت: حتی باید اتومبیل‌های نو و خارجی نیز دارای معاینه فنی باشند چرا که اتومبیل‌های خارجی برای شرایط آب و هوایی کشور ما ساخته نشده است.

چمران در ادامه نشست خبری خود با اشاره به حضور اعضای شورای هر تهران در جلسات بیان داشت: هم‌اکنون اعضای شورای شهر تهران بیش از 70 ساعت در هفته کار می‌کنند و در واقع حضور موثری را در جلسات داریم که البته انتظار داریم در جلسات به طور منظم حضور داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.