نیمی از سرطان های کودکان قابل درمان است و با تکنیک های جدید پزشکی می توان این بیماری را مهار کرد.

امید به زندگی کودکان سرطانی با تکنیک جدید پزشکی
به گزارش  میزان، رئیس بیمارستان فوق تخصصی محک در خصوص شایع ترین نوع سرطان اطفال گفت : شایع ترین نوع سرطان در بین کودکان، سرطان خون است. همچنین سرطان لنوفیست یا همان سرطان لنفاوی نیز در رتبه دوم قرار دارد.تقریبا 4 دهه پیش افراد به دلیل بیماری سرطان مرگ و میر بسیار بالایی وجود داشت. اما خوشبختانه در حال حاضر با توجه به تکنیک های آزمایشگاهی و تشخیص زود هنگام سرطان قابل تشخیص و درمان است.
دکتر عظیم مهرور افزود: امروزه درمان سرطان خون اطفال درمان جامعی شده است بنابراین اگر کودکان بیمار در مرحله استاندارد بیماری قرار داشته باسند به راحتی قابل درمان است.  
این آنکولوژیست با اشاره به سنی که کودکان بیشتر مستعد سرطان خون هستند، گفت: معمولا سرطان خون در بین 1 تا 8 سالگی کودکان را مبتلا می کند. چنانچه کودک مبتلا به سرطان خون گلبول خونش در حد استاندارد بوده و معیارهای مناسب دیگری را داشته باشد تا 80 درصد این بیماری قابل درمان است و بهبودی بسیار بالایی دارد.
 مهرور فوق تخصص خون و آنکولوژی با بیان عوامل تاثیر گذار در این بیماری ادامه داد: عواملی چون تغذیه، تغییر در سبک زندگی، ماشینی بودن زندگی عصر جدید،اشعه ها و امواج ، مواد غذایی آماده و حاوی افزودنی و ژنتیک از جمله عواملی هستند که کودکان را به سرطان مبتلا می کند.  
وی تصریح کرد: خوشبختانه با داروهای جدید و تکنیک هایی که هر روز پیشرفت می کند می توان پاسخ درمانی مناسبی به دست آورد. اما نکته قابل توجه که والدین باید مد نظر قرار داشته باشند بروز علائم اولیه است. علائمی چون تب هشدار دهنده است زیرا ممکن است از یک تب خفیف این بیماری آغاز شود و علائمی مانند رنگ پریدگی، ضعف و بی حالی، استخوان درد و... را به همراه داشته باشد.
 به گفته دکتر مهرور، معمولا کودکانی که به آنفلوآنزا و سرماخوردگی مبتلا می شوند باید ظرف مدت یک هفته به بهبودی کامل دست یابند چنانچه این علائم در بدن کودکان طولانی تر شد و بیش از دو هفته طول کشید توصیه می شود والدین این مسئله را جدی بگیرند.  
گفتنی است، یک روش درمانی برای این بیماری وجود دارد. شیمی درمانی، رادیوتراپی و جراحی از اصلی ترین روش هایی است می توان در نظر گرفت. توصیه می شود کودکان مبتلا به سرطان کمتر در معرض مواد شیمیایی قرار بگیرند همچنین هوای آلوده حاوی سرب و CO2 برای این کوکان بسیار خطرناک است. همچنین مصرف روغن های اشباع شده و استنشاق بنزن و آزبست در هوای آلوده شهری این کودکان را با مشکلات جدی تری رو به رو می کند.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.