کمیسیون حقوق بشر اسلامی عمیقا نگران امنیت و سلامت ده ها تن از حامیان و اعضای جنبش اسلامی نیجریه است که به دنبال حمله ماه گذشته ارتش نیجریه دستگیر شده اند.

کشتار اعضاء و هواداران جنبش اسلامی نیجریه توسط ارتش ادامه دارد
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مهر، امروز صبح «عباس اسیاکو» که از ۱۲ دسامبر سال ۲۰۱۵ میلادی در یورش علیه جنبش و نهاد اسلامی مجروح شده بود، در زندان نظامی به شهادت رسید.

کمیسیون حقوق بشر اسلامی گزارش های معتبری را مبنی بر این که اسیاکو حداقل یکی از ۱۴ نفری است که در شرایط نامناسب درمانی در بیمارستان زندان کادونا قرار داشت، دریافت کرده اند اما مسئولان این مسئله را انکار کردند.

بر اساس این گزارش، ترس مردم از امتناع ارتش برای اجازه دسترسی توسط مدافعان حقوق بشر درهم آمیخته است و بسیاری از هواداران این جنبش بدون دسترسی به حقوق قانونی و یا مراقبت های پزشکی همچنان در بازداشت به سر می برند.

لازم به ذکر است، تا کنون خبری از شرایط و مکان رهبر جنبش اسلامی نیجریه، شیخ ابراهیم زکزکی و همسرش در دست نیست، اما هر دوی آنها در خلال یورش ارتش دستگیر و زخمی شده اند.

ارتش نیجریه در ماه گذشته نمادها و موسسات جنبش اسلامی را عمدا هدف قرار داد، محل اقامت شخصی شیخ ابراهیم زکزکی به کلی نابود شد و همچنین قبر مادرش و حسینیه بقیه الله که مرکز اصلی جنبش بود مورد هدف قرار گرفت و به کلی تخریب شد.

هم چنین تصاویری از گورهای دسته جمعی شهیدان گردآوری شده است که قربانیان توسط ارتش در گورهای دسته جمعی به خاک سپرده می شوند.

مسعود شجره، رییس کمیسیون حقوق بشر اسلامی، گفت: آخرین مرگ غم انگیز در میان بازداشت شدگان ارتش نیجریه نشان می دهد که قتل ها کماکان از طریق عدم رسیدگی فوری به مجروحان ادامه دارد.

کشتار حامیان جنبش اسلامی از طریق بازداشت شدگان اخیر عملی بی سابقه است. گزارش کمیسیون حقوق بشر اسلامی در قتل عام روز قدس سال ۲۰۱۴ در نیجریه بر وجود مدارکی گواهی می دهد که بر اساس آن بسیاری از افرادی که در این مراسم دستگیر و حبس شده بودند، بعدها با آثاری از شکنجه روی بدن هایشان به شهادت رسیدند. هم چنین از حضور عوامل درمانی برای افرادی که برای چند ساعت حبس و یا دستگیر شده بودند ممانعت شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.