رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهادت شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان سبب تاثر و تاسف امت اسلامی در جهان شد که بعید می‌دانم رژیم سعودی به‌راحتی از این گرداب عبور کند.

 شهادت شیخ نمر، عربستان را در گردابی سخت قرار می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، علی لاریجانی بعد از ظهر امروز در نشست شورای اداری استان بوشهر با ابراز تاسف از شهادت شیخ نمر اظهار داشت: خبر به شهادت رسیدن شیخ نمر یک روحانی مبارز با رفتارهای وحشیانه‌ای که رژیم سعودی نسبت به یک انسان آزاده داشت سبب تاسف و تاثر در بین امت اسلامی شد.

وی با بیان اینکه شهادت شیخ نمر، عربستان را در گرداب سخت قرار می‌دهد تصریح کرد: این رفتارها مشکلات امنیتی منطقه را افزایش می‌دهد و بعید می‌‎دانم در شهادت نمر و گردابی که برای عربستان بوجود می‌آورد بتواند ازاین گرداب به راحتی عبور کند.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه در یکی دو سال اخیر آتشی در منطقه  بپا شده است افزود: سرازیری این ناامنی‌ها همیشه گریبانگیر مسلمانان می‌شود به‌گونه‌ای که مردم کشورهای لیبی، سوریه عراق نمونه‌های از ماجراجوی‌های آمریکایی‌ها در خاورمیانه هستند.

لاریجانی گفت: کشور ایران با داشتن پشتوانه قوی مردمی و نیروهای مسلح قوی و بصیر از امنیت پایداری برخوردار است که با کمک خدا و نیت خیر مردم و با توجه به آینده نگری این امنیت پایدار باقی می‌ماند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور افزود: متوسط رشد اقتصادی کشور پس از انقلاب 3 درصد بوده که این رشد جوابگوی برنامه‌های اقتصادی و توسعه‌ای نمی‌دهد و متوازن با توسعه سایر بخش‌ها رشد نیافته است.

وی با بیان اینکه اقتصاد در اختیار دولت سبب کاهش رقابت در اقتصاد می‌شود افزود: مهم‌ترین وظیفه دولت این است که به روان سازی اقتصادی و حمایت از سرمایه‌گذاری توجه نشان دهد.

رئیس قوه مقننه افزود: در زمینه امنیتی، اقتصادی و سیاسی جایگاه ایران مطلوب است.

لاریجانی با بیان اینکه در حوزه دیپلماسی و امنیتی شرایط ایران مطلوب است تصریح کرد: نفوذ ایران در منطقه غیرقابل انکار است رسانه‌ها باید این امیدواری نسبت به شرائط ایجاد کنند تا سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی با انگیزه بیشتری محقق شود.

وی با بیان اینکه رفتار حریف باید بخوبی آنالیز کنیم گفت: حریفان هدفشان برای ایجاد مشکل روادید برای جلوگیری از سرمایه‌گذاری و ایجاد موانع اقتصادی در ایران است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایجاد ناامیدی و نگرانی برای کسانیکه قصد سرمایه‌گذاری در ایران افزود: ما باید تلاش کنیم شگردهای حریف را شناسایی و راه‌های مقابله با آن ارائه دهیم.

لاریجانی با بیان اینکه 80 درصد اعتبارات دولت در زمینه هزینه‌های جاری است افزود: 210 هزار میلیارد تومان اعتبار کل کشور بیش از 190 هزار میلیارد تومان آن به بودجه جاری تخصیص دارد.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌های ظالمانه جامعه جهانی براساس تصورات غلط شکل گرفت افزود: از مسیر مذاکرات عبور کرده‌ایم و آنرا به سرانجام رسانده‌ایم.

رئیس مجلس با بیان اینکه مذاکرات با دقت پیگیری شد  و انجام رسید گفت: بحث غنی سازی، تحقیق و توسعه و بومی سازی صنعت هسته‌ای از دستاوردهای این مذاکرات بود که سبب شد از گردونه تحریم خارج شویم که امید است تا چند هفته آخر به سرانجام برسد.

لاریجانی تاکید کرد: ایرانیان انسان‌های صبوری هستند ولی دقت دارند کار را در جای خود چگونه پیش ببرند و طرف مقابل هر کجا اشتباه کند ایران بدل آن انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهم اقتصادی است بیان کرد: استان بوشهر با این ظرفیت امکان سنجی  آن برای سرمایه گذاری خارجی ضروری است.

رئیس قوه مقننه با تاکید بر استفاده از مزیت‌های استان بوشهر در حوزه اقتصاد و صنعت افزود: توجه به اقتصاد دریایی، توریسم، بخش‌های تکمیلی صنایع فرآوری کشاورزی، صنایع دریایی ضروری است.

لاریجانی با بیان اینکه بنادر آزاد در کشور به منطقه‌ای در واردات کالا تبدیل شده است گفت: اکنون که لایحه بندر آزاد تجاری بوشهر درصحن علنی مجلس در حال بررسی است امیدواریم فعالیت بندر آزاد تجاری بوشهر مبتنی بر صادرات و توسعه صنایع و پردازش کالا باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.