دبیر انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون ایران بر لزوم تعامل دولت، بنگاه های اقتصادی، تشکل ها و دانشگاه ها در شرایط پساتحریم و استفاده از فرصت ها و ظرفیت های این دوره تاکید کرد.

لزوم استفاده درست از فرصت ها و ظرفیت های پساتحریم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، به گزارش انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون ایران، «رامین سمیع زاده» در آیین گشایش ششمین نمایشگاه برترین های مبلمان منزل و دکوراسیون، گفت: در شرایط پساتحریم، ارتقای جایگاه صنعت مبلمان کشور به تعامل دولت، بنگاه های اقتصادی، تشکل ها و دانشگاه ها نیازمند است.
سمیع زاده افزود: بخش زیادی از تولیدات مبلمان در ایران قابلیت صادرات دارد اما با این حال، هنوز نتوانسته است در بازارهای بین المللی حضوری موثر داشته باشد.
وی هشدار داد: در صورتی که از فرصت ها و ظرفیت های پساتحریم بدرستی استفاده نشود، هزینه های آن را باید بنگاه های اقتصادی و مردم بپردازند.
به گفته او، ششمین نمایشگاه برترین های مبلمان منزل و دکوراسیون از دوازدهم تا هجدهم دی ماه در بازار مبل ایران (یافت آباد) برپاست.
اکنون بیش از 10 هزار نفر در 226 واحد صنعتی تولید مبلمان مشغولند. افزون بر این، بیش از 117 هزار نفر نیز در 46 هزار و 700 واحد کوچک و متوسط تولید مبلمان و مصنوعات چوبی و غیرچوبی فعالند.
صنعت مبلمان در ایران بیش از هشت درصد از اشتغال کشور را به خود اختصاص داده است؛ استان های تهران، البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، قم، همدان، مازندران، گلستان و گیلان از قطب های تولید مبلمان در ایران به شمار می روند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.