وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف حمایت از صنعت دامداری کشور به کارخانه های لبنی اجازه افزایش ۶ درصدی قیمت شیر، ماست و پنیر را نسبت به نرخ های مصوب سال ۱۳۹۳ صادر کرد.

وزارت صنعت مجوز گرانی ۶ درصدی شیر، ماست و پنیر را داد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، به گزارش شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت، به منظور حمایت از صنعت دامداری کشور و بهبود شرایط این صنعت مقرر شد از اول دی ماه امسال، کارخانه های لبنی هر کیلوگرم شیرخام را با یک هزار ریال افزایش قیمت، از دامداران خریداری کنند.
بر اساس این تصمیم که با هماهنگی کارخانه های لبنی و فعالان صنعت دامداری گرفته شده است، قیمت سایر محصولات لبنی بر اساس مفاد بند (د) مصوبات هجدهمین نشست ستاد هدفمندسازی یارانه ها، تابع شرایط عرضه و تقاضا است و با رعایت ضوابط قیمتگذاری هیات تعیین و تثبیت قیمت ها و درصدهای سود مصوب توسط واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی انجام می شود.
وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد افزایش قیمت بیش از اندازه تعیین شده در این ابلاغیه، از هیچ واحد تولیدی پذیرفته شده نیست و رسیدگی به شکایت های دریافتی مبنی بر افزایش غیرمتعارف قیمت ها از سوی واحدهای لبنی در دستور کار بازرسان ویژه این سازمان قرار دارد.
با توجه به ابلاغیه ستاد هدفمندسازی یارانه ها از شانزدهم تیرماه امسال، فقط سه قلم کالای پرمصرف لبنی (شیر، ماست و پنیر) مشمول سیاست های کنترلی قیمت است.
یکی از اعضای هیات مدیره سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان درباره افزایش 6 درصدی قیمت این سه قلم اعلام کرده بود مطابق مصوبه ششم مردادماه امسال ستاد هدفمندسازی یارانه ها و مذاکرات نوزدهم آبان ماه امسال درباره قیمت فرآورده های لبنی، همه این کارخانه ها از اول دی ماه نسبت به افزایش یک هزار ریالی قیمت خرید هرکیلوگرم شیر خام از دامداران اقدام کنند.
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان این ابلاغیه را به انجمن صنایع لبنی، اتحادیه تعاونی های تولیدکننده فرآورده های لبنی و انجمن های صنفی گاوداران فرستاد اما تولیدکنندگان فرآورده های لبنی برخلاف مصوبه انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، از افزایش قیمت محصولات خودداری کردند.
دبیر انجمن صنایع لبنی در این زمینه گفته بود: نبود قدرت خرید برای مصرف کنندگان، کشش نداشتن بازار، رکود حاکم بر صنایع لبنی و انبار کالا در کارخانه ها مانع از اجرای افزایش 6 درصدی قیمت شیر و فرآورده های لبنی است و صنایع این مصوبه را اعمال نمی کنند.
«رضا باکری» به ایرنا گفته بود: شرایط رکودی حاکم بر بازار و کاهش تقاضای مصرف، امکان هیچگونه افزایش قیمتی را به صنایع لبنی نمی دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.