سخنگوی قوه‌قضاییه گفت: رسیدگی به پرونده سعید مرتضوی قطعا تحت تأثیر پرونده فاضل لاریجانی نخواهد بود

 رسیدگی به پرونده سعید مرتضوی قطعا تحت تأثیر پرونده فاضل لاریجانی نخواهد بود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم،غلامحسین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص سرانجام پرونده کرسنت و ارتباط احکام مهدی هاشمی با پرونده کرسنت اظهار داشت: همانطور که بارها در خصوص این موضوع عنوان کرده‌ام زمانی پرونده کرسنت مورد بررسی قرار گرفت و احکام آن نیز صادر شد ولی دیوان عالی بخشی از پرونده را مشمول مرور زمان عنوان کرد و احکام صادره در دیوان نقض شد. لذا با توجه به حکم سابق درخواست اعمال ماده 18 در خصوص این پرونده انجام شد و پرونده کرسنت در حال حاضر در مراحل ابتدایی کار خود قرار دارد.

وی ادامه داد: در خصوص پرونده مهدی هاشمی نیز حکم قطعی پرونده وی صادر شده است و جزئیات آن نیز در اختیار عموم قرار گرفته است.

اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره ابراز امیدواری سعید مرتضوی نسبت به تحت تاثیر قرار نگرفتن بررسی پرونده‌اش در سایه پرونده برادر رئیس قوه قضائیه (فاضل لاریجانی) گفت: قطعا رسیدگی به پرونده وی تحت تاثیر رسیدگی به پرونده آقای فاضل لاریجانی قرار نخواهد گرفت.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم در خصوص سرانجام پرونده فاضل لاریجانی نیز گفت: در پرونده آقای مرتضوی بخشی از موارد به صورت مشترک بین ایشان و آقای فاضل لاریجانی رسیدگی می‌شود و پرونده  فاضل لاریجانی نیز با توجه به عدم صدور حکم قطعی برای آن کماکان در دست بررسی است.

محسنی اژه‌ای در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مغایرت ادعای خانم ابتکار مبنی بر آلودگی هوای تهران به دنبال استفاده از بنزین تولید داخل با گزارش کمیسیون اصل 90 که از عدم توزیع بنزین تولید داخل در تهران خبر داده بود، مشمول تشویش اذهان عمومی خواهد شد یا خیر گفت: اولا من در خصوص میزان تاثیر استفاده از بنزین‌های مذکور در آلودگی هوای کشور نمی‌توانم اظهار نظر کنم چراکه اظهار نظر در این خصوص از حیطه کاری من خارج است ولی اینکه آیا بگوییم حرف فردی باعث تشویش اذهان عمومی شده است یا خیر نیازمند اثبات موضوع است. البته ممکن است در برخی از مسائل، اختلافاتی میان کارشناسان مختلف وجود داشته باشد و از این رو نمی‌توان این اختلافات را به عنوان تشویش اذهان عمومی دانست.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره پلمپ یک بیمارستان توسط قوه قضائیه به دلیل تخلف در امحای زباله‌های بیمارستانی داشت، افزود: ما در این خصوص با وزارت بهداشت همکاری می‌کنیم؛ اگرچه اصل موضوع درست است و بیمارستانی به صورت موقت پلمپ شده است تا مشکل اصلاح شده و موضوع حل شود.

سخنگوی قوه‌قضاییه خاطرنشان کرد: پلمپ کردن مراکز درمانی، کاری تخصصی است به خصوص که اگر بیمارستانی پلمپ شود خدمت رسانی در حوزه سلامت به مردم را با مشکلاتی روبرو می‌کند  و این مضراتی دارد و از طرف دیگر عدم امحای استاندارد زباله‌های بیمارستانی نیز برای سلامت مردم مخاطره آمیز است لذا باید در این خصوص با همکاری وزارت بهداشت اقدام کرد بنابراین مراکز درمانی تنها باید در صورتی پلمپ شوند که راهی جز پلمپ وجود نداشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.