با وجود عدم صدور مجوز از سوی استانداری تهران برای برگزاری تجمع در برابر سفارت عربستان در تهران در اعتراض به اعدام آیت الله نمر باقر النمر ، گروه اندکی که خود را اعضای بسیج شهرداری تهران معرفی می کردند ، اقدام به تجمع در برابر این سفارتخانه کردند .

تجمع غیرقانونی مقابل سفارت عربستان و تلاش پلیس برای جلوگیری از بروز درگیری

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، ظهر امروز(یکشنبه)  تجمع اعتراض به شهادت آیت الله نمر و همچنین تغییر تابلوی خیابان سفارت عربستان از 'بوستان' به 'شهید نمر باقر النمر' بدون داشتن مجوز قانونی برگزار شد.
شرکت کنندگان دراین تجمع بدون توجه به اخطارها و تذکرات پلیس مبنی بر متفرق شدن، تابلوی راهنمای ورود ممنوع در مبدا ورود خیابان بوستان را کنده و تابلوی خود ساخته خیابان شهید نمر را نصب کردند.
این درحالی است که امروز شورای اسلامی شهر تهران، دو فوریت نامگذاری خیابانی در تهران به نام شهید آیت الله نمر را تصویب کرد و قرار شد کمیسیون نامگذاری خیابانی در شهر را انتخاب و در جلسه بعدی شورا آن را طرح و اجرایی کنند.
معترضین همچنین در اقدامی غیرقانونی تابلوی با عنوان 'شهید آیت الله نمر' را بر دیوار یکی از ساختمان های واقع در حوالی سفارت عربستان نصب کردند.
این در حالی است که حجت الاسلام غلامحسین اژه ای سخنگوی قوه قضاییه امروز تجمع مقابل سفارت عربستان را خلاف قانون دانست و اعلام کرد با کسانی که خلاف قانون عمل کنند، برخورد می شود.
وی از نیروی انتظامی و وزارت کشور خواست در این مورد اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند و گفت : قوه قضاییه هم دراین راستا به آنها کمک می کند.
گزارش خبرنگار ایرنا از این تجمع غیرقانونی حاکی است نیروهای پلیس بدون همراه داشتن هرگونه وسیله ای(باتوم، سپر و اسلحه) سعی می کنند تجمع کنندگان را از اطراف محل سفارت عربستان متفرق کنند.
نیروهای پلیس با بیان اینکه برگزاری این تجمع اقدامی غیرقانونی است، از تجمع کنندگان درخواست کردند تا محل را ترک کنند.
در ادامه این اجتماعی غیرقانونی ، جمع محدود دیگری براساس فراخوان منتشر شده در شبکه های اجتماعی نیز در مقابل سفارت عربستان تجمع کردند.
این افراد نیز بدون توجه به اقدامات پیشگیرانه و تذاکرات پلیس برای ترک محل، به تجمع غیرقانونی خود ادامه دادند.
ماموران انتظامی حاضر در محل از طریق بلندگو اعلام کردند: براساس مصوبه شورای تامین تجمع در مقابل سفارت عربستان غیرقانونی است و معترضان به اقدام دولت عربستان می توانند به میدان فلسطین رفته و در آنجا تجمع کنید.
همین گزارش حاکی است نیروهای انتظامی که بدون هیچ برخوردی با معترضین، مبادی ورودی خیابان بوستان(محل سفارت عربستان) را مسدود و معترضین را از محل دور کردند.
این تجمع غیرقانونی در نهایت با اقدام موثر و حضور هوشمندانه و پیشگیرانه نیروهای انتظامی به پایان رسید و معترضین محل را ترک کردند.
درهمین حال و با توجه به مجوزهای قانونی صادر شده، تجمع اعتراض آمیز نسبت به اقدام آل سعود در به شهادت رساندن آیت الله نمر با حضور گسترده و باشکوه اقشار مختلف مردم در میدان فلسطین تهران برگزار شد.
شرکت کنندگان در این اجتماع باشکوه که در فضایی آرام و قانونی و با همراهی مسئولان و نیروهای انتظامی برگزار شد، خشم و انزجار نسبت به این اقدام آل سعود را ابراز کردند.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دولت کذاب IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    1 0
    خفه شید بابا . نصب تابلو کاملا قانونی و مصوبه بوده .