فدریکا موگرینی در پی گفت و گوی تلفنی با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که او و ظریف بر لزوم تلاش تمام طرف ها برای تحت کنترل نگاه داشتن اوضاع و جلوگیری از تشدید تنش های فرقه ای تاکید کردند.

رویترز: ظریف و موگرینی بر کاهش تنش ها در منطقه تاکید کردند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، به گزارش رویترز از بروکسل ، موگرینی در بیانیه ای افزود: جامعه بین المللی و بازیگران مهم منطقه ای بطور فعالانه با هم بر روی رسیدن به یک راه حل سیاسی برای بحران سوریه و مبارزه با گروههای تروریستی کار می کنند و بی ثباتی های جدید نباید این تلاش ها را به خطر اندازد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که در گفتگو با ظریف از حمله معترضان در تهران به سفارت عربستان و اقدامات مقام های ایران برای کاهش تنش ها و محافظت از دیپلمات های عربستانی ، آگاه شده است.
موگرینی همچنین بعدازظهر یکشنبه با عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان تلفنی گفت و گو و بر مخالفت اتحادیه اروپا با مجازات اعدام تاکید و همچنین نسبت به خطر تشدید خشونت های فرقه ای ابراز نگرانی کرد.
موگرینی روز شنبه نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که اعدام «شیخ نمر باقر النمر» نگرانی های جدی درباره آزادی بیان و احترام به حقوق سیاسی وشهروندی ایجاد کرده است.
موگرینی ابراز نگرانی کرده که این اقدام باعث شعله ور شدن بالقوه تنش های فرقه ای شود که پیشتر ویرانی های زیادی را در منطقه به همراه داشته است.
وزارت کشورعربستان روز شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد 47 نفر از شهروندان عربستان از جمله آیت الله نمر باقر النمر روحانی برجسته و رهبر شیعیان عربستان در 12 منطقه این کشور اعدام شدند.
شهید شیخ نمر یکی از برجسته ترین زندانیان سیاسی عربستان است که در تاریخ 23 مهر 1393 به اتهام انتقاد از حکومت عربستان به اعدام محکوم شده بود. عربستان با هدف در حاشیه قرار گرفتن اعدام این روحانی برجسته شیعه ، به شهادت رساندن او را با اعدام چندین تن از متهمان جرایم تروریستی همزمان اجرا کرد.
شماری از مقام های منطقه ای از جمله نخست وزیر عراق نسبت به تشدید تنش های فرقه ای در منطقه در پی این اقدام خصمانه آل سعود هشدار داده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.