به دنبال تنش‌های اخیر در روابط ایران و عربستان، روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز از گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و ایران خبر داد.

«جان کری» با «ظریف» تماس تلفنی برقرار کرد

به گزارش قدس انلاین، روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» گزارش کرد که «جان کری» وزیر خارجه آمریکا از خانه خود در «آیداهو» روز یکشنبه (دیروز) با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران گفت‌وگوی تلفنی برقرار کرد.

طبق این گزارش، مقامات دو کشور، محتویات این تماس تلفنی را منتشر نکرده‌اند اما به وضوح وزیر خارجه آمریکا تلاش داشته است که با اقدامات تلافی‌جویانه علیه عربستان، بر اوضاع به وجود آمده دامن نزند.

این تماس تلفنی در حالی برقرار شده است که رژیم آل سعود شب گذشته اعلام کرد که روابط دیپلماتیک با ایران را قطع کرده و از همه دیپلمات‌های ایرانی خواسته است، عربستان را ترک کنند.

از طرف دیگر وزارت خارجه آمریکا نیز با یک واکنش دو پهلو اعلام کرد: «در حالی‌که از هرگونه اعتراض  مسالمت‌آمیزی حمایت می‌کنیم، در عین حال حمله به تملکات دیپلماتیک را نیز به شدت محکوم می‌نماییم.»

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز گزارش کرد که مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که تفرقه میان عربستان و ایران نشانه خوبی برای تلاش‌های صلح‌آمیز جامعه بین‌الملل نیست زیرا این تلاش‌ها به مصالحه دو کشور عربستان و ایران نیاز دارد.

طبق این گزارش، آمریکا خواستار گفت‌وگو شده است و «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: «ما معتقدیم که تعامل دیپلماتیک و گفت‌وگوی مستقیم همچنان برای رفع اختلافات ضروری است و ما همچنان رهبران منطقه را ترغیب می‌کنیم تا گام‌های محکمی برای آرام کردن تنش‌ها بردارند».

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.