'الکسی پشکوف' رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان روسیه اعدام شیخ 'نمر باقر نمر النمر' عالم مبارز شیعه منتقد دولت عربستان را نشانه تلاش ریاض برای ایجاد ائتلافی علیه شیعیان و نه مبارزه با 'داعش'، دانست.

مقام عالی رتبه روس: سعودی در پی تشکیل ائتلافی علیه شیعیان است

به گزارش قدس انلاین به نقل از خبرگزاری 'اسپوتنیک' روسیه در این باره افزود: پوشکوف در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی 'توییتر' در این باره نوشته است: اعدام های جنجال برانگیز در عربستان حاکی از این است که عربستان تلاش می کند نه یک ائتلاف علیه 'داعش' ، که ائتلافی علیه شیعیان شکل دهد.
شیخ 'نمر باقر نمر النمر' یکی از برجسته ترین زندانیان سیاسی عربستان بود که 23 مهر سال 1393 به اتهام انتقاد از حکومت سعودی به اعدام محکوم شد. دادگاه تجدید نظر و دیوان عالی سعودی چندی پیش حکم اعدام وی را تائید کردند و این امر اعتراض علما، اندیشمندان و سازمان های اسلامی و بین المللی را به دنبال داشت و برخی از مقام های عالی رتبه اروپایی نیز به این اقدام واکنش نشان دادند.
عربستان روز 15 دسامبر 2015 اعلام کرد ائتلاف اسلامی نظامی به اصطلاح مبارزه با تروریسم را با عضویت 34 کشور اسلامی تشکیل داده است که مقر آن در ریاض خواهد بود. 
بسیاری از کشورها از جمله پاکستان از عضویت در چنین ائتلافی ابراز بی اطلاعی کردند و شمار دیگری مانند اندونزی، عمان و تاجیکستان هم عضویت در آن را نپذیرفتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.