استاد حوزه و اخلاق گفت: کمال انسانی و آرامش ۲ ثمره مهم ازدواج از نگاه قرآن است.

"کمال انسانی" و "آرامش" ۲ ثمره مهم ازدواج از نگاه قرآن‌کریم است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام محمدکاظم راشد‌یزدی صبح امروز در سلسله نشست‌های چله انقلاب که به میزبانی فرهنگسرای غدیر برگزار شد، با بیان اینکه قانون زوجیت بر همه ذرات و اجرام مسلط است، با اشاره به آیه‌ای از قرآن‌کریم، اظهار داشت: خداوند می‌فرماید هرچیزی را در این عالم زوج قرار دادیم.

وی با بیان اینکه غیر از خداوند متعال، همه چیز در عالم زوج است، تصریح کرد: زن و مرد تا زمانی که ازدواج نکرده‌اند، ناقص هستند و در واقع کامل‌شدن و آرامش، ثمره ازدواج است.

استاد حوزه و اخلاق یکسان بودن دختر و پسر در بعد دینی و اندیشیدن را الزامی دانست و گفت: زن و مرد باید ابعاد شخصیتی یکدیگر را بشناسند و فرهنگ خانواده‌ها متناسب با یکدیگر باشد.

راشد‌یزدی در ادامه با اشاره به شرایط ایده‌آل و لازمه‌های انتخاب همسر، خاطرنشان کرد: فاصله سنی دختر و پسر در ازدواج نباید خیلی زیاد و باید به‌گونه‌ای متناسب باشد.

وی با بیان اینکه زنده ماندن برای انسان کافی نیست و باید هدف ما از زنده ماندن، زندگی کردن باشد، گفت: رشد و رویه زندگی انسان عمودی است و باید تلاش کند از گهواره به عرش برسد و تقرب به خداوند پیدا کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه، خانه را کانون آرامش و قلب زندگی دانست و افزود: همواره باید توجه داشت که کودکان را اکرام کنیم و سن کم دلیل بر کم ارزش دانستن آن‌ها نباشد.

وی خاطرنشان کرد: بچه‌ها را باید با محبت تربیت کرد؛ خانه مانند مسجد "مقدس" است و حرف زشت در خانه سبب قطع رحمت خداوند می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.