دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر تاکید کرد نمایش برخی از آثار کارگردان های فیلم اولی در بخش «سودای سیمرغ» جهت حمایت از آینده سینمای ایران است.

نمایش فیلم‌اولی‌ها در سودای سیمرغ حمایت از آینده سینمای ایران است

به گزارش قدس آنلاین، محمد حیدری دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر با بیان این مطلب، با قدردانی از هیات انتخاب سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به خبرنگار مهر گفت: در ابتدا لازم می دانم از اعضای هیات انتخاب سی و چهارمین جشنواره فیلم متشکل از محمد احسانی، شهرام اسدی، فریدون جیرانی، محمدباقر قهرمانی، حسین کرمی، علیرضا شجاع نوری و رضا مقصودی برای صبوری و درایتی که در انتخاب آثار به خرج دادند تشکر و قدردانی کنم چراکه در مدت کوتاه وقت و انرژی زیادی گذاشتند و آثار را با دقت بسیار به تماشا و در نهایت انتخاب کردند.

وی ادامه داد: به دلیل نظم و انضباط حاکم در جشنواره سی و چهارم فیلم فجر، اسامی فیلم ها زودتر از موعد مقرر اعلام شد تا با صرف کمترین زمان ممکن اسامی آثار در جدول پیش فروش این دوره از جشنواره قرار گیرد تا مردم با فیلم های این دوره از جشنواره در بخش های مختلف آشنا شوند و موقعیت بهتری برای انتخاب داشته باشند.

دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر با اشاره به چگونگی حضور آثار بخش «نگاه نو» در بخش «سودای سیمرغ» گفت: ظرفیت حضور فیلم در بخش «سودای سیمرغ» طبق فراخوان ۲۲ اثر بوده است ولی در  بخش «نگاه نو» طبق اعلام فراخوان، تعدادی فیلم به بخش «سودای سیمرغ» اضافه می شوند. از همین رو طی ۲ روز آینده تعدادی از فیلم های حاضر در «نگاه نو» به بخش «سودای سیمرغ» اضافه می شود.

حیدری در ادامه صحبت های خود با اشاره به جدول نمایش فیلم های «سودای سیمرغ» در این دوره از جشنواره گفت: آثاری که از بخش فیلم های «نگاه نو» به «سودای سیمرغ» معرفی می شوند همگی در یک جدول جا داده شده اند منتها نمایش آثار راه یافته از «نگاه نو» به «سودای سیمرغ» در کاخ جشنواره ستاره دار خواهند بود.

وی اظهار کرد: نمایش برخی از آثار کارگردان های فیلم اولی در بخش «سودای سیمرغ» جهت حمایت از آینده سینمای ایران است و امید است این سیاست تشویقی در راستای اعتلای سینمای ایران موثر واقع شود.

طبق اعلام ستاد خبری سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر نیز محمد حیدری دبیر این دوره از جشنواره فیلم فجر اظهار کرد اسامی فیلم‌های اول پذیرفته شده در بخش مسابقه سودای سیمرغ تا ۲ روز آینده اعلام می‌شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.