۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
کد خبر: 334488

مردم انقلابی و شهید پرور شهرستان آمل دوشنبه شب با پیکرپاک شهید بیژن حافظی از دلاور مردان دفاع مقدس وداع کردند.

وداع آملی ها با شهید دوران دفاع مقدس

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، پیکر مطهر شهید بیژن حافظی که بعد از گذشت 34 سال گمنامی، شناسایی شد، دوشنبه شب در آستانه مبارکه امامزاده ابراهیم (ع) آمل بر دستان مردم شهیدپرور این شهرستان تشییع شد.
رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان آمل گفت: خانواده شهید بیژن حافظی پس از شناسایی هویت شهید و با کسب مجوزهای شرعی، متقاضی جابه جایی پیکر شهید از تهران به گلزار شهدای امام‎زاده ابراهیم (ع) آمل شدند.
احمدسیفیان عمران افزود: این شهید والامقام به عنوان سرباز وظیفه از لشکر 30 ارتش از گرگان، سوم آبان سال 1359 حدفاصل شهرهای آبادان و ماهشهر توسط نیروهای بعثی عراق اسیر شد.
وی ادامه داد: شهید حافظی در سال 60 توسط رژیم بعثی در زندان به شهادت رسید.
رئیس اداره بنیاد شهید وامورایثارگران آمل با اشاره به اینکه شهید حافظی سال 90 به عنوان چند شهید گمنام در بهشت زهرا(س) در تهران به خاک سپرده شد، گفت: به درخواست خانواده شهیدحافظی و پس از انجام آزمایشات مختلف DNA در تهران و دریافت جواب آزمایش DNA از خانواده خارج از کشور با شهدای مفقودالجسد و تطبیق آنها با یکدیگر، هویت شهید بیژن حافظی مشخص شد.
سیفیان افزود: خانواده این شهید پس از باخبرشدن از نتایج آزمایش های DNA متقاضی جابه جایی پیکر شهید از تهران به گلزار شهدای امامزاده ابراهیم (ع) آمل شدند و درنهایت پس از کسب مجوزهای شرعی از سوی مراجع تقلید و نمایندگی ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران با این اقدام موافقت شد.
پیکر پاک شهید حافظی ازساعت 9 صبح فردا سه شنبه از مقابل حسینیه سپاه ناحیه آمل تا گلزار شهدای امام زاده ابراهیم(ع) این شهرستان تشییع خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.