نماینده رهبران شیعیان بحرین در تجمع اعتراضی مردم اصفهان گفت: آل‌سعود اساس فتنه در کشورهای منطقه است.

آل‌سعود اساس فتنه در منطقه است / قطع ارتباط با عربستان تاثیری بر ایران ندارد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، شیخ عبدالله دقاق پیش از ظهر امروز در تجمع اعتراضی مردم اصفهان نسبت به جنایت آل‌سعود در اعدام آیت‌الله نمر ضمن محکومیت این جنایت و تشکر از غیرت دینی ملت ایران، گفت: انگلستان با همکاری چند کشور استعماری دیگر چندین سال قبل کشورهای عرب مسلمان را به 33 کشور تقسیم کردند.

وی افزود: در این بین دو کشور جدید نیز تأسیس کردند که اسرائیل دشمن اول مسلمانان و کشور دوم عربستان سعودی است، عربستان که تا پیش از این جزیرةالعرب نام داشت با نام جدید عربستان سعودی مطرح کردند.

نماینده رهبران شیعیان بحرین ادامه داد: طائفه آل‌سعود چند نفری بودند که نجد زندگی می‌کردند که انگلستانی‌ها به آنها وعده حکومت جزیرةالعرب را دادند و در مقابل از آنها خواستند تا سیاست‌های این کشورها را در منطقه اجرا کنند.

وی با اشاره به قیام مردمی بحرین در سال‌های اخیر تصریح کرد: ما در بحرین علیه ظلم قیام کردیم اما حکومت جنایتکار آل‌سعود با ورود به بحرین بیش از 38 مسجد را به طور کامل تخریب کرد، هزار کتاب ادعیه را به ‌آتش کشید و هزاران نفر را زندانی کرد و تعداد زیادی نیز مجبور به فرار شدند.

دقاق با بیان اینکه آل‌سعود اساس فتنه در کشورهای منطقه از جمله سوریه، لبنان، یمن، عراق و بحرین است و خرابی‌ها و مشکلاتی نیز به ملت ایران وارد کرده است، افزود: این کشور با این اعمال می‌خواهند ما را مأیوس کنند اما ملت ما می‌گویند هیهات من‌الذله، پرچم ما پرچم سیدالشهدا و شهادت افتخار ما است.

وی بیان داشت: یک هفته پیش  از به شهادت رساندن آیت‌الله نمر از طرف آل سعود به خانواده وی گفتند که شیخ را اعدام نمی‌کنند‌ اگر حاضر شود از پادشاه عذرخواهی کند؛ حتی گفته بودند اگر شیخ عذرخواهی نمی‌کند نزدیکانش از ولیعهد عذرخواهی کنند‌ تا او را اعدام نکنیم؛‌ وقتی برادر شیخ برای کسب تکلیف به ملاقات می‌رود، از وی جواب می‌شنود که من نمی‌پذیرم شما هم نپذیرید.

نماینده رهبران شیعیان بحرین با بیان اینکه آیت‌الله نمر در لحظه اجرای حکم نیز گفته بود از سال‌ها قبل امید داشتم به شهادت برسم و الان به آرزویم می‌رسم، افزود: این فرهنگ از کربلا و سیدالشهدا گرفته و مانند خون در رگ ما جریان دارد.

وی تأکید کرد: این‌گونه تجمعات و اعتراضات باعث ناراحتی سران رژیم عربستان شده و ارتباط با ایران را قطع کرده‌اند و چند کشور نیز به پیروی از این کشور رابطه خود را قطع نمودند، اما باید بگویم ارتباط با شما اثری نداشت که عدم رابطه بخواهد تأثیری به‌جا بگذارد و به جهنم که می‌روید.

عبدالله دقاق در پایان گفت: امیدواریم با فریاد زدن بر سر ظالمانی همچون آل سعود و برگزاری تظاهرات علیه این حکومت‌های ستمگر دل امام زمان (عج)  خشنود شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.