قدس آنلاین لرستان- برخی افراد و یا دستگاه ها ،معادن را به تخریب منابع طبیعی متهم کرده اند در صورتی که در مواد خاص، تخریب راهسازی پنج برابر بیش از معادن بوده است.

راهی که پنج برابر معادن موجب تخریب منابع طبیعی شد

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، معاون امور معدنی سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان در همایش راهکارهای توسعه معادن و ژئوتوریسم لرستان افزود: در یکی از شهرهای استان 120 تا 130 هزار هکتار جنگل و پوشش گیاهی و 18 معدن وجود دارد .

سعید مهدوی اظهار داشت: با فرض اینکه محدوده هر یک از این معدن ها 20 هکتار باشد در مجموع سطح در اختیار قرار گرفته این معادن 360 هکتار است که با نسبت 130 هزار هکتار جنگل و پوشش گیاهی، سطح قابل توجهی نیست.

وی با بیان اینکه بنا بر برخی آمار نرم نابودی جنگل ها یک درصد در سال عنوان شده گفت: طبق بررسی های انجام شده تخریب این معادن در شهر مورد نظر کمتر از سه دهم درصد بوده در حالیکه عملیات احداث راه برای دسترسی این شهرستان به مرکز استان پنج برابر معادن تخریب داشته است.

مهدوی ظرفیت استخراج 18 معدن این شهرستان را 700 هزار تن در سال برشمرد و بیان کرد: با توجه به این حجم استخراج، تعداد اشتغالزایی و بیمه شدگان این معادن قابل توجه و توجیه پذیر است.

به گفته وی سالانه مقادیر بسیاری به عنوان درامدهای دولتی از معادن دریافت می شود که منابع طبیعی باید بر اساس قانون در راستای ترمیم و بهسازی تخریب های معادن اقدام کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.