قدس آنلاین- تبریز: رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای شهر تبریز، با هشدار در مورد تاثیرات منفی آلودگی هوا بر روی سلامت شهروندان، گفت: در روزهای اخیر که هوا به شدت آلوده بود و این امر تهدید بزرگی برای سلامت شهروندان محسوب می‌شود.

آلودگی هوا، سلامت شهروندان تبریزی را به شدت تهدید می‌کند/ تخریب ۱۵۰۰ هکتار باغ در تبریز

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  ایرج شهین‌باهر اظهار داشت: در مدتی که شدت آلودگی زیاد بود، میزان مراجعات به مراکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی، 20 درصد افزایش یافته بود که البته این موضوع، اثرات کوتاه مدت آلودگی هواست و در بلندمدت و با ادامه این آلودگی‌ها، مردم تبریز با انواع بیماری‌های خطرناک از جمله، سونامی سرطان مواجه خواهند شد.

 

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر تبریز تصریح کرد: آلودگی هوای امروز نتیجه عدم توجه در گذشته به قوانین محیط زیستی است و از آن جمله می‌توان به نیروگاه تبریز اشاره کرد که تا همین اواخر از سوخت مازوت استفاده می‌کرد.

شهین‌باهر متذکر شد: در حال حاضر نیز، اکثر کارخانه‌های آلاینده مجهز به فیلترهای تصفیه نیستند؛ از طرفی دیگر، با وجودی که تردد خودروهای غیراستاندارد روز به روز افزایش می‌یابد، غالب مراکز معاینات فنی خودروها وظایف خود را به شکل دقیق انجام نمی‌دهند.

این عضو شورای شهر، تخریب باغات و فضاهای سبز تبریز را نیز یکی دیگر از دلایل ایجاد هوای آلوده دانست و اعلام کرد: از همه مهمتر، در سال‌های گذشته بیش از یک هزار و 500 هکتار از باغات تبریز از بین رفته و تبدیل به پاساژ، مجتمع‌های مسکونی و کاربری‌های دیگر شده است.

وی خطاب به مدیران ذی‌ربط گفت: این بخشی از وظایف شماست که در تغییر کاربری‌ها، از عوامل دخیل در بروز آلودگی هوا، غفلت نکنید.

این عضو شورای شهر همچنین، در پایان از اداره کل محیط زیست خواست به اجرایی شدن قوانین و آئین‌نامه‌های مصوب در رابطه با جلوگیری از آلودگی هوا اصرار داشته و قاطعانه با متخلفان برخورد کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.