قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: اقدامات تحولی خوبی در چند مدرسه تاریخی تبریز مورد توجه قرار دارد که یکی از این اقدامات برگزاری یکصدمین سال تاسیس دبیرستان فردوسی و تدوین تاریخ این مدرسه است.

تاسیس موزه تعلیم و تربیت در تبریز/ یکصدمین سال تاسیس دبیرستان فردوسی تبریز

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  جعفر پاشایی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی بر انجام اقدامات تحول‌خواه در حوزه آموزش و پرورش استان تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در شورای عالی آموزش و پرورش استان در زمینه توجه به کارکردهای فرهنگی و اجتماعی مدارس صورت می‌گیرد، افزود: بازدید از مدارس قدیمی و برگزاری جلسات شورای آموزش و پرورش استان در این مدارس مورد توجه قرار دارد.

وی با بیان اینکه علت تخریب مدرسه طالقانی نیز دقیقا مشخص نشده است، گفت: بازسازی این مدرسه به یک مطالبه عمومی مبدل شده و این مدرسه در کوتاه‌ترین زمان ممکن بازسازی می‌شود.

پاشایی افزود: اقدامات تحولی خوبی در چند مدرسه تاریخی تبریز مورد توجه قرار دارد که یکی از این اقدامات برگزاری یکصدمین سال تاسیس دبیرستان فردوسی و تدوین تاریخ این مدرسه است که البته منوط به مجوز شورای آموزش و پرورش استان است.

وی تصریح کرد: موزه تعلیم و تربیت استان نیز در سال آینده تاسیس می‌شود و ساختمان فردوسی تبریز دچار تحولاتی در زمینه معماری می‌شود.

پاشایی یادآور شد: یکی از اسناد زنده تاریخ آذربایجان و تربیت به سبک جدید در استان دبیرستان فردوسی است که در سال‌های اخیر از سوی شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان مدرسه ماندگار شناخته شده است.

وی اظهار داشت: این دبیرستان یکصد شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است و دبیرستان طالقانی نیز جایگاه ارزشمندی داشت که متاسفانه تخریب شد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی نگاه تحول‌خواه در حوزه آموزش و پرورش را یادآور شد و گفت: در دو سال اخیر اقدامات خوبی انجام شده که تصویب منطقه ویژه علم و فناوری یکی از مسائل تحول خواهانه در استان است.

وی یادآور شد: احیای مجدد نمونه‌های تعلیم و تربیت استان مانند دبیرستان فردوسی، طالقانی و هنرستان وحدت با همکاری اعضای شورای آموزش و پرورش استان می‌تواند صورت گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.