۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
کد خبر: 334912

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از تعطیلی ۱۹ درصد از واحدهای صنعتی کشور خبر داد و گفت: همچنین ۴۰ درصد از واحدهای صنعتی زیر ظرفیت واقعی اقتصادی فعالیت می کنند.

۱۹ درصد واحدهای صنعتی کشور تعطیل است

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، غلامرضا سلیمانی روز سه شنبه در جمع فعالان واحدهای تولیدی و صنعتی خراسان جنوبی در بیرجند افزود: تلاش داریم واحدهایی که تعطیل یا در شرف تعطیلی هستند را به چرخه تولید برگردانیم.
وی گفت: با تحریم هایی که چند سال اخیر گریبانگیر کشور شد برخی از واحدهای صنعتی به شدت دچار آسیب شده و این معضل فضای اقتصادی را به رکود کشاند.
وی یکی از اهداف دولت را توزیع عادلانه ثروت و ایجاد اشتغال در کشور دانست و اظهار کرد: با برنامه ریزی در زمینه رفع مشکلات ساختاری و محدودیت های پیش روی صنایع کوچک می توان تا حدودی به این مهم دست یافت.
سلیمانی با بیان اینکه حمایت از صنایع کوچک و متوسط یکی از سیاست های دولت است، اظهار کرد: با راه اندازی بنگاهها و صنایع تولیدی کوچک و متوسط می توان ایجاد اشتغال کرده و کسب و کار راه انداخت.
وی با تاکید بر جلوگیری از واردات بی رویه کالا به کشور عنوان کرد: با ثبت واردات در دولت های قبل گاها جنس های بی کیفیتی که بدون شک تولید داخل از آنها بهتر بوده به دلیل سودهای شیرین وارد کشور شده است.
وی با بیان اینکه سالانه 25 میلیارد دلار قاچاق در کشور اتفاق می افتد، افزود: اگر این مبلغ در داخل سرمایه گذاری شود بسیاری از مشکلات و معضلات بیکاری حل و فصل می شود.
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ادامه داد: در این راستا دولت در سال گذشته قانون مبارزه با قاچاق را اصلاح و نظام تعرفه را براساس سیاست های اقتصادی کشور بازنگری کرده است.
سلیمانی با اشاره به اینکه کنترل واردات و قاچاق نیاز به فرهنگ سازی عمومی دارد، یادآور شد: دولت به دنبال بهتر شدن فضای اقتصادی و ملی کشور است و مشکلات تولید یک شبه به وجود نیامده و یک شبه نیز رفع نخواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.