فرماندار تهران با اشاره به پیش بینی چهارهزارو۵۰۰ شعبه اخذ رای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری درحوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس گفت:۹۰ هزار نیروی اجرایی، انتظامی، پشتیبانی و ناظر برگزاری انتخابات را برعهده دارند.

۹۰هزار نفر در۴۵۰۰ شعبه برگزاری انتخابات حوزه تهران را برعهده دارند
به گزارش قدس آنلاین، عیسی فرهادی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از 15 دی ماه آموزش مجریان انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در مناطق 18 گانه انتخاباتی شهر تهران آغاز شد.

وی تصریح کرد: هر منطقه با توجه به تعداد شعب به چند ناحیه تقسیم شده که در هر ناحیه افرادی به عنوان مربی تحت آموزش قرار می گیرند.
فرماندار تهران اظهار کرد: هر کدام از این مربیان قرار است فرآیند آموزش برای 15 تا 20 نفر از عوامل اجرایی هر صندوق اخذ رای را انجام دهند.
فرهادی با اشاره به تعداد عوامل اجرایی حاضر در پای صندوق های رای گفت: 9 نفر به عنوان نمایندگان هیات های اجرایی، 5 نفر به عنوان نمایندگان هیات های نظارت، یک نفر به عنوان نماینده فرماندار و سایر عوامل در مجموع حدود 20 نفر در پای هر صندوق اخذ رای حضور دارند.
وی به مراحل اجرایی باقیمانده از انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اشاره و اظهار کرد: دو مرحله مهم تعیین مکان های شعب و نیز تعیین اعضای هر شعبه پیش رو است که باید به تصویب هیات اجرایی حوزه انتخابیه تهران برسد.
رییس مرکز حوزه انتخابیه تهران خاطر نشان کرد: پس از گذشت این روند به مراحل مهم رای گیری و شمارش آرا و در نهایت اعلام نتایج انتخابات می رسیم.
وی در خصوص صحبت های شب گذشته سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر تاخیر در تقویم وزارت کشور برای اجرای انتخابات الکترونیکی نیز گفت: فرمانداری تهران از لحاظ زمانی و زیر ساختی هیچ مشکلی برای برگزاری الکترونیکی انتخابات ندارد و وزارت کشور و شخص وزیر نیز بارها علاقه مندی خود به برگزاری انتخابات با این شیوه در کلانشهرها به خصوص تهران را ابراز کرده اند.
وی تاکید کرد: برگزاری انتخابات به شیوه سنتی و شمارش آرا در تهران به صورت دستی زمان بر است و حدود 4 تا 5 روز طول می کشد که همین امر خستگی مجریان و ناظران و احتمال خطا را در پی دارد.
فرماندار تهران ضمن ابراز امیدواری نسبت به توافق وزارت کشور و شورای نگهبان مبنی بر برگزاری الکترونیکی انتخابات پیش رو خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردهای ما برای برگزاری انتخابات به این شیوه به آموزش حدود 9 هزار نفر نیاز است که توانایی و زمان انجام آن در فرمانداری تهران وجود دارد.
حوزه انتخابیه تهران، به عنوان مرکز حوزه شامل شهرستان های تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس دارای 30 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.
استان تهران در مجموع 35 کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که 30 کرسی مربوط به حوزه انتخابیه تهران و هر کدام از پنج کرسی دیگر به سایر حوزه های انتخابیه اصلی استان تعلق دارند.
دو هزار و 299 نفر از مجموع دو هزار و 442 داوطلب نمایندگی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه از سوی هیات اجرایی تایید صلاحیت شدند.
پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند ماه در سراسر کشور برگزار می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.