مدیر کل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی از پیشرفت ۸۶ درصدی طرح های مصوب سفرهای استانی اعضای هیات دولت در شهریور ماه به این استان خبر داد.

پیشرفت ۸۶ درصدی طرح های دولت تدبیر و امید به خراسان رضوی

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، محسن کوهی روز چهارشنبه گفت : در مجموع 131 مصوبه با 794 پروژه در حوزه های مختلف تعریف شد که از این تعداد باید 108 مورد در سال گذشته و بقیه در سال جاری به انجام می رسید.
وی گفت: به دلیل تنگناها و محدودیت های مالی تاکنون از هفت هزار و 230 میلیارد ریال مجموع اعتبار این مصوبات چهار هزار و 600 میلیارد ریال تامین شده است.
وی با بیان اینکه این رقم معادل 85 درصد اعتباراتی است که باید در سال گذشته تخصیص می یافت اظهار کرد: اعتبار مصوب سفر در سال گذشته پنج هزار و 510 میلیارد ریال است.
کوهی گفت: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز در سفر اخیر به مشهد قول داد اعتبارات مورد نیاز پروژه های سفر تا آخر سال مالی 94 تامین شود.
وی افزود: بخشی از پروژه ها از جمله سدهای مرزی در استان به انجام رسیده اما پروژه هایی چون راه آهن خواف - هرات، کمک به تکمیل خط یک و دو قطار شهری مشهد ، ساماندهی حاشیه نشینی در شهر مشهد توسط بخش خصوصی با حمایت دولت ، نوسازی ناوگان شهری در مشهد تکمیل نشده است.
وی در باره راه آهن خواف - هرات گفت: عملیات روسازی مسیر خواف تا ایستگاه سنگان به طول 14 کیلومتر و ریل گذاری 53 کیلومتر از مسیر انجام شده اما همچنان ادامه روسازی مسیر تا مرز و تکمیل ایستگاه های بین راهی نیازمند اعتبار است.
وی اظهار کرد: کمک به تکمیل خط یک قطار شهری مشهد هم که بیش از 80 درصد پیشرفت دارد، نیازمند خرید و نصب آسانسور و پله برقی، تجهیزات مخابرات و برق است که در حال تخصیص و تکمیل است.
به گفته وی خط دو قطار شهری هم پیشرفت 50 درصدی دارد اما عدم تخصیص منابع مالی و تاخیر پیمانکاران موجب کندی سرعت اجرای پروژه شده است.
مدیر کل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی افزود: پروژه ساماندهی حاشیه مشهد هم 10درصد پبشرفت فیزیکی دارد که معطل تامین اعتبار است.
وی گفت: بخشی از پروژه های مصوب سفر به علل مختلف تاکنون اجرایی نشده که راه آهن مشهد - گرگان، برقی و دو خطه کردن راه آهن مشهد - تهران، بازسازی بافت فرسوده شهری اطراف حرم مطهر رضوی از جمله آنهاست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.