فرمانده انتظامی استان مرکزی بابیان اینکه آسودگی خیال مقام معظم رهبری در حوزه نظامی بیش از سایر حوزه‌ها است گفت: ردپای نفوذ و نفوذی‌های دشمن در ﻓﺘﻨﻪﻫﺎﯼ ۷۸ و ۸۸ به وضوح دیده می‌شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی: ردپای نفوذ و نفوذی‌های دشمن در ﻓﺘﻨﻪﻫﺎﯼ ۷۸ و ۸۸ به وضوح دیده می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری، درباره جلوگیری از نفوذ دشمن بوده که در این چند وقت ‏اخیر مورد تاکید معظم له قرار گرفته چرا که بحث نفوذ دشمن نباید فراموش شود زیرا تمام ‏مشکلاتی که دشمن در مقابل نظام اسلامی ایجاد کرده از طریق نفوذ و جاسوسی بوده است‎.‎

همچنین، دشمن تلاش دارد با حفظ صورت انقلاب سیرت و ماهیت دینی و ارزشی آن را از میان ببرد، نفوذ برنامه دشمن برای ‏تغییر سیرت و ماهیت نظام است که باید توصیه‌ها و دستورات رهبری در این خصوص جدی گرفته شود‎ ‎و با تبیین و تشریح ‏مفاهیم کلیدی و ارزشمند تدابیر مقام معظم رهبری در مسیر تحقق جلوگیری از نفوذ دشمن ایستادگی کرد.‏

‏"سردار محسن کریمی" فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی، "سرهنگ کیومرث عزیزی" فرمانده انتظامی استان مرکزی، ‏‏"محمدحسن آصفری" دبیرکمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، "حجت الاسلام رضا تاج آبادی" مدیر موسسه بنیاد حضرت ‏مهدی موعود(ع) در استان مرکزی و از کارشناسان فرهنگی استان مرکزی، "حیدر جهانبخشی" و "ابوالفضل فخرالاسلام" از ‏کارشناسان سیاسی استان مرکزی به عنوان میهمانان ویژه خبرگزاری تسنیم استان مرکزی در میزگرد تخصصی "اجازه نفوذ نمی ‏دهیم" هستند.‏

در این میزگرد تخصصی ابعاد مختلف نفوذ دشمن، راهکارهای مقابله با نفوذ دشمن، نقاط قوت و نقاط تهدید ‏کشور در حوزه های مختلف بررسی می شود و مهمانان این میزگرد تخصصی با بررسی ابعاد مختلف نفوذ و تبیین سخنان مقام ‏معظم رهبری به ارائه مفاهیم ساده، کاربردی و قابل اجرا در عرصه های مختلف به منظور مقابله همه جانبه با نفوذ دشمنان ‏بررسی و به بحث گذاشته می شود.‏

مهمترین سرفصل سخنان فرمانده انتطامی استان مرکزی بدین شرح است:

ردپای نفوذ و نفوذی‌های دشمن در ﻓﺘﻨﻪﻫﺎﯼ 78 و 88 به وضوح دیده می‌شود

ﺩﺷﻤﻦ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺟﻤﻊ ﺁﻭﺭﯼ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ مهم از داخل کشور است

ﺩﺭﺣﻮﺯه جنگ ﻧﺮﻡ ﺷﺒﮑﻪﻫﺎﯼ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﻣﻬﻨﺪﺳﯽ ﺍﻓﮑﺎﺭ را انجام می دهند

دشمن نتوانسته در حوزه نظامی کشور نفوذ داشته باشد

نقش نیروهای مسلح در ثبات امنیت کشور و مقابله با نفوذ غیرقابل انکار است

مشروح سخنان و گفت‌و‌گوی "سرهنگ عزیزی" فرمانده انتظامی استان مرکزی در میزگرد تخصصی "اجازه نفوذ نمی‌دهیم" در زیر می‌آید:‎

: تعریف شما از نفوذ چیست؟ و اهمیت توجه به مقوله نفوذ را چگونه تبیین می‌کنید؟

سرهنگ عزیزی:ﺑﺎﯾﺪ بدانیم ﮐﻪ ﺑﺤﺚ ﻧﻔﻮﺫ ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭ ﻣﺎ ﯾﮏ ﺷﻌﺎﺭ ﻭ ﺗﻮﻫﻢ ﻧﯿﺴﺖ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎ ﮐﻪ ﻧﻈﺎﻣﯽ ﻫﺴﺘﯿﻢ ﭼﻮﻥ ﺍﻣﺮ ﺍﻣﺮ ﻭﻻﯾﺖ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻓﺮﻣﺎﻧﺪهی کل قوا امر فرمودند جلوگیری ﺍﺯ ﻧﻔﻮﺫ ﯾﮏ ﺭﺍﻫﺒﺮﺩ ﺍﺳﺖ ﻭ تکلیف ﻣﺎ ﺭﻭﺷﻦ ﺍﺳﺖ ﺍﻣﺎ ﺳﺎﯾﺮ ﺩﺳﺘﮕﺎه‌ها ﻭ بخش‎های ﺳﯿﺎﺳﯽ، ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ و ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﺑﺎﯾﺪ ﻗﺒﻮﻝ کنند ﮐﻪ ﻧﻔﻮﺫ ﯾﮏ ﺭﺍﻫﺒﺮﺩ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺷﻤﻦ ﺍﺳﺖ ﻭ ﯾﮏ ﺳﺎﺑﻘﻪ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﺑﺰﺭﮔﯽ ﺩﺍﺭﺩ.

ﻣﺎ ﺍﯾﻦ ﻧﻔﻮﺫ ﺭﺍ ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭ ﺧﻮﺩ ملموس دیده‌ایم، ﺣﺬﻑ ﺍﻣﯿﺮﮐﺒﯿﺮ ﻭ ﻧﻔﻮﺫ در ﺩﺭﺑﺎﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﻪ ﺍﻧﺤﺮﺍﻑ ﮐﺸﯿﺪﻥ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﻣﺸﺮﻭﻃﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺮﺩﻡ ملموس ﺍﺳﺖ، از سویی رفتار نفوذی‌ها که ﻗﺼﺪ ﺍﻧﺤﺮﺍﻑ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺭﺍ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﭘﯿﺮﻭﺯﯼ ﺍﻧﻘﻼﺏ داشتند و ﺷﺒﻪ ﺍﻓﮑﻨﯽ در جریان ﺩﻓﺎﻉ ﻣﻘﺪﺱ ﮐﻪ به دنبال بدبینی و ایجاد ضعف در نیروهای انقلاب بود را داشتیم که البته با هدایت امام راحل(ره) موفق نشده و شسکت خوردند.

ﻓﺘﻨﻪﻫﺎﯼ 78 و 88ﻫﺮ ﺩﻭ ﺍین‌ها ﺍﺯ ﻣﻮﺿﻮﻋﺎتی ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺭﺩﭘﺎﯼ ﻧﻔﻮﺫ ﺩﺭ ﺁﻧﻬﺎ ﺁﺷﮑﺎﺭ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻧﯿﺎﺯ ﺑﻪ ﮐﻨﮑﺎﺵ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﻧﯿﺴﺖ ﻭ ﻣﺴﺘﻨﺪﺍﺕ ﺁﻥ در همین سال‌های اخیر ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺍﺳﺖ.

ﺧﻮﺩ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻧﻔﻮﺫ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺯ ﺑﺎﯾﮕﺎﻧﯽ محرمانه ﺧﺎﺭﺝ شده ﻭ ﺩﺭ ﺩﺳﺘﺮﺱ ﻋﻤﻮﻡ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻣﻌﺘﺮﻑ ﺷﺪﻧﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ حوزه ها ﻧﻔﻮﺫ و اقدامات جاسوسی در حوزه سیاسی کرده اند.

ﺩﺭ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺧﻮﺩمان ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﭘﺎﺷﯿﺪه شدن ﺷﻮﺭﻭﯼ ﺑﻪ ﺳﺒﺐ ﻧﻔﻮﺫ ﺩﺭ ﻻﯾﻪﻫﺎﯼ ﻣﺮﺩﻣﯽ ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭﻫﺎﯼ ﺗﺤﺖ ﺍﻣﺮ ﺷﻮﺭﻭﯼ ﺑﻮﺩ، امروزه نیز می‌بینیم ﻧﻈﺮﯾﻪ ﭘﺮﺩﺍﺯﺍﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺍﯾﻦ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﺳﺎﺱ ﺍﻧﻘﻼﺑ‌ﻬﺎﯼ ﺭﻧﮕﯽ ﻭ ﺭﻓﺮﺍﻧﺪﻭم‌های کم ﻫﺰﯾﻨﻪ ﺍﻗﺪﺍﻣﺎﺕ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ انجام ﺩﻫﻨﺪ.

ﺍﯾﻦ ﺩﮐﺘﺮﯾﻦ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺗﻮﺳﻂ ﺩﻧﯿﺎﯼ ﺍﺳﺘﮑﺒﺎﺭ ﺩﻧﺒﺎﻝ می شود ﻭ ﺩﺭ ﻫﺮﺟﺎﯾﯽ ﮐﻪ بتوانند ﺍﺯ ﺭﻭﺵ ﻧﻔﻮﺫ استفاده ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ چراکه ﺭﻭش ﻧﻔﻮﺫ ﮐﻤﺘﺮﯾﻦ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻭ ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﺑﺎﺯﺧﻮﺭﺩ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺷﻤﻦ ﺩﺍﺭﺩ بنابراین باید بدانیم که دیگر دشمن ﺟﺒﻬﻪ ﺩﯾﺮﻭﺯ ﺭﺍ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻧﻤﯽ‌ﮐﻨﺪ و تاکتیکش تغییر کرده است.

ﺩﺭ ﻧﺎﺗﻮ ﮐﺎﻟﯿﺒﺮ ﺳﻼﺡﻫﺎ ﺭﺍ اﺯ 7.62 ﺑﻪ 5.4 میلیمتر تقلیل داده اند ﺑﻪ ﺳﺒﺐ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﻨﺪ ﺍﮔﺮ ﯾﮏ ﻧﻔﺮ ﺭﺍ ﺑﮑﺸﯿﻢ ﺳﺮﺑﺎﺯ ﮐﻨﺎﺭ وی که هم‌رزم اوست ﺟﺴﺎﺭﺕ پیدا می‌کند ﻭ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ قصد احقاق خون هم رﺯﻣﺶ ﺭﺍ در سر می‌پروراند، پسﮐﺎﻟﯿﺒﺮ ﺭﺍ ﮐﺎﻫﺶ ﺩﺍﺩند ﺗﺎ ﻧﻔﺮﺍﺕ ﺭﺍ مطروح ﻭ ﺭﻭﺣﯿﻪ هم‌رزمانش را از این طریق نابود کنند که می بینیم دشمنان، ﺣﺘﯽ ﺩﺭ ﺟﻨﮓ ﺳﺨﺖ هم ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﮐﺎﺭ ﻧﺮﻡ ﻫﺴﺘﻨﺪ.

این یک واقعیت است که دشمنان ما ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﺿﺮﺑﻪ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺟﻬﺖ ﻭﺍﺭﺩ ﺷﺪﻥ به مرحلهﻫﺎﯼ ﻧﺮﻡ ﻭﺍﺭﺩ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ چرا که ﻧﻔﻮﺫ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺷﻤﻦ یک ﺭﺍﻫﺒﺮﺩ ﺍﺳﺖ و ﻣﺎ ﻫﻢ ﺑﻪ آن ﺭﺳﯿﺪﯾﻢ ﻭ ﺑﺎﯾﺪ ﺭﺍﻫﺒﺮﺩ مقابله با آنرا ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﻢ.

ﺩﺭ ﺣﻮﺯه جنگ ﻧﺮﻡ نیز ﺷﺒﮑﻪﻫﺎﯼ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﻣﻬﻨﺪﺳﯽ ﺍﻓﮑﺎﺭ ﮐﺮﺩﻧﺪ، ﻭﻗﺘﯽ ﯾﮏ ﮐﺎﻧﺎﻝ تشکیل ﻣﯽ‌ﺩﻫﯿﺪ ده‌ها ﻫﺰﺍﺭ ﻧﻔﺮ ﻋﻀﻮ آن ﻣﯽ‌ﺷﻮﻧﺪ و ﻭﻗﺘﯽ ﺍﯾﻦ 10ﻫﺰﺍﺭ ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﯾﮏ ﮐﺸﻮﺭ ﺧﺎﺹ ﺑﺎﺷﻨﺪ خیلیﺭﺍﺣﺖ ﻋﻼﯾﻖ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﻪدست آورده ﻭ ﺟﺎﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﮔﯿﺮ ﺫﻫﻨﯽ ﺩﺍﺭﻧﺪ بابرنامه ریزی با خود همسو می‌کنیم، این ﯾﻌﻨﯽ ﺩﻗﯿﻘﺎ کسب این موضوع ﮐﻪ ﭼﻪ ﻣﺤﺘﻮﺍﯾﯽ ﻭﺍﺭﺩ ﮐﺎﻧﺎﻝ کنند تا شیوه نفوذ برایشان سهل و آسان تر باشد.

ﻣﺎ ﺟﺰﻭ ﮐﺸﻮﺭﻫﺎﯾﯽ ﻫﺴﺘﯿﻢ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﮑﻮﺕ ﺧﺒﺮﯼ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻣﺎ ﺍﺟﺮﺍ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ، در کنار آن باید بگوییم ﺑﺎﯾﮑﻮﺕ تبلیغی نیز ﻫﺴﺘﯿﻢ که البته ﺍﺯ ﺍﯾﻦ موضوع که یک تهدید است باید ﻓﺮﺻﺘﯽ برای خود ایجاد ﮐﻨﯿﻢ و با استفاده از ظرفیت‌های اعتقادی و دینی خود ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻋﻀﺎ ﻭ ﺷﺒﮑﻪﻫﺎﯼ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﻣﺤﺘﻮﺍ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﮐﻨﯿﻢ.

ﺩﺷﻤﻦ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺟﻤﻊ ﺁﻭﺭﯼ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ است ﻭ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﭘﺎﺯﻝ ﺟﻤﻊ ﺁﻭﺭﯼ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ، اگر می‌خواهند از 10نفر سیاسی یا 10نفر اجتماعی یک سلسله اندیشه را کسب کنند موضوع را بر 10بخش تقسیم می کنند و از هر فرد یکتکه از این پازل را می‌پرسند و درنهایت باکنار یکدیگر قرار دادن اطلاعات به جمع بندی نهایی می رسند.

تنها جایی که در مورد نفوذ دغدغه کمتری داریم حوزه نظامی است و دغدغه ما نظامی‌ها دغدغه در حوزه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است چون نفوذ در حوزه اقتصادی می‌تواند از چند طریق انجام شود

در بحث نفوذ نمی‌توان حوزه اقتصادی و حوزه فرهنگی را جداگانه و یا حوزه سیاسی و نظامی را جداگانه بررسی کنیم زیرا تمام این حوزه ها باهم تلفیق هستند و اگر بخواهیم جلوی نفوذ را بگیریم باید تمام مسئولان این حوزه‎ها، بخش های مدیریتی خود را مدیریت کنند و همه باید همفکر و همدل باشند.

مدتی پیش در دانشگاه دفاع ملی بحث استحکام قدرت داخلی مطرح شد و همه صاحبنظران صحبت کردند و همه موضوعات را با هم بررسی کردند، شاکله گفتمان آنها روی محورهای فرهنگی و اقتصادی بود، چون در محور اقتصاد آسیب پذیری بیشتر بوده و در حوزه فرهنگی کار بیشتری در پیش رو داریم.

در برخی حوزه‌ها می‌بینیم اقدامات زیربنایی و سخت انجام شده اما در حوزه فرهنگی کارها یا کمرنگ بوده یا به اندازه کافی انجام نشده یا اصلا ورود نکرده ایم، که بنابراین در حوزه فرهنگ مشکل داریم، زیرا در هر کاری در حوزه فرهنگ آن کارهای زیربنایی انجام نشود در سایر بخش‌ها مشکل ایجاد می‌شود.

: چرا مقام معظم رهبری در جمع نظامیان از نفوذ فرهنگی، سیاسی و لزوم توجه به آن سخن می‌گویند؟

سرهنگ عزیزی: حضرت امام راحل(ره) نیز در بسیاری از مکان‌ها که سخنرانی داشتند کمترین مخاطبشان جمعی بود که در مقابل ایشان بودند، در زمان جنگ هم بیشترین فرامین حضرت امام(ره) زمانی بود که جمعیت مقابلش بازاریان بودند اما مخاطبش فرماندهان بودند.

مقام معظم رهبری نیز نسبت به مسائل روز صحبت می‌کنند، به گونه ای که معظم له مسائل سیاسی روز و وضعیت جهانی را رصد کرده و صحبت می‌کنند، و باید بگوییم تریبون سخنان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تریبون موضوعات روز است.

این افتخار قوای مسلح است که فرماندهی کل قوا یک فرمانده فرهنگی مذهبی سیاسی و انقلابی است و در این موضوعات ورود می‌کنند، ما نظامیان از ورود به حوزه سیاسی منع هستیم اما چون این حوزه‌ها کارکرد فرمانده ما است حتما تذکرات را به ما گوشزد می‌کنند، ما نظامی هستیم و وظیفه حراست و حفاظت از سیاست‌مداران را داریم.

آسودگی خیال مقام معظم رهبری در حوزه نظامی بیش از سایر حوزه‌ها است و در حوزه نظامی اقدامات خوبی انجام شده است، به طوری‌که بعد از خاتمه دفاع مقدس وضعیت ما چه بوده و الان چگونه است، آنقدر رشد داشته ایم که قابل قیاس از لحاظ تفکر نظامی گری، تجهیزات نظامی، آموزش نظامی و تکنولوژی‌هایی که در ا ختیار نظامیان است، و از نظر ترازی که نظامیان پیدا کرده‌اند با آن دوره نیست.

بعد از جنگ طراز اقتدار نظامی ما طراز کشوری بود و الان طراز ما از طراز منطقه‌ای گذشته و در طراز جهانی صحبت می‌کنیم، وقتی نیروی دریایی راهبری تشکیل می‌دهیم در حوزه هوا فضا در مدارات سفینه می‎فرستیم همه اینها به فرماندهی کل قوا در این حوزه آسوذدگی خاطر می دهد چراکه تمام دغدغه نظامیان و قوای مسلح دفاع از حریم پاک ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

ممکن است در حوزه سیاسی یا اقتصادی و اجتماعی و فرهنگ کم کاری شده باشد اما حوزه نظامی چون فرماندهی کل قوا راسا حوزه نظامی را مدیریت می‌کنند اعتماد کامل داشته و دغدغه ای در این حوزه ندارند.

از سویی با توجه به اشرافیت معظم له در حوزه نظامی از مسائلی که صحبت می‌کنند مسائل روز است و همانطور که می دانیم دشمن نتوانسته در حوزه نظامی نفوذ داشته باشد و این دلیلی است که در جمع فرماندهان از سایر حوزه‌های نفوذ صحبت می‌کند، حوزه‌هایی که دشمن برای نفوذ توفیق داشته، در حوزه فرهنگی حتما نفوذ دیده شده، بعضا در نمایشگاه رسمی کتاب، کتاب‌هایی منتشر شده که نویسنده آن صهیونیستی یا طاغوتی است ولی در انتشارات ما نفوذ کرده و از زیر تمام ذربین‌ها رد شده و وارد بازار شده است، از سوی دیگر در حوزه شبکه‌های اجتماعی که یکی از راه‌های نفوذ فرهنگی است، نفوذ آنی و در زمان ثانیه اتفاق می‌افتد.

مقام معظم رهبری در جمع نظامیان بحث نفوذ سیاسی یا فرهنگی را مطرح می‌کنند چون این مسئله، مسئله روز است و اولویت بحث نفوذ در این حوزه‌ها است و بیشترین نفوذ در حوزه سیاست و فرهنگ و اقتصاد اتفاق می‌افتد.

امروزه زمینه و بستر نفوذ اقتصادی بیشتر است چرا که در فضای پسابرجام زمینه و بستر فعالیت‌های اقتصادی تجاری و بازرگانی کشورها در کشور ما فراهم شده، در ماه گذشته چند هیئت اقتصادی آمده اما در کنار آن چندکار امنیتی دیدیم؟ ب اینها همه زمینه ساز نفوذ است و نفوذ صرفا این نیست که یک نفر مشاور فلان وزیر بخواهد برای وی تصمیم سازی کند.

نفوذ سبب اشرافیت حریف با هزینه کم می‌شود، به جای اینکه نفوذ نظامی داشته باشد در حوزه اقتصادی نفوذ می‌کند و وقتی در اقتصاد نفوذ کردند فرهنگ مصرف گرایی را با خود می‌آورند وخیلی راحت است که در این حوزه‎ها فعالیت کنند به جای اینکه بیایند با دژ مستحکم نظامی روبرو شوند، حوزه‌هایی که به راحتی می‌توانند نفوذ کنند را مدنظر قرار می‌دهند.

: اهمیت کادرسازی نیروهای متعهد انقلابی که مقام معظم رهبری برآن تاکید داشتند، چکونه تبیین کنید؟

سرهنگ عزیزی: زمانی سربازان ما تحصیلات زیر دیپلم داشتند نیروی مسلح موظف شد تا در زمینه نهضت سوادآموزی وارد صحنه شود، اکنون از حیث حرفه مشکل داریم و عمدتا سربازان کلاسیک تحصیل کرده‌اند.

اینجا نیروی مسلح در زمینه‌های مختلف کار می‎کند، در زمینه روانشناسی، روانشناختی، مشاوره، ایجادکارگاه و شغل آموزی، زیرساخت‌های فکری و سایر حوزه‌ها بسترها آماده است.

: نقش نیروهای نظامی و انتظامی در مقابله با نفوذ وتامین امنیت چیست؟

سرهنگ عزیزی: نقش نیروهای مسلح در ثبات امنیت کشور یک نقش غیرقابل انکار است، نه تنها در کشور ما بلکه در همه کشورها نیروهای مسلح وظیفه دارند جلوی نفوذ نظامی به کشورشان و حدود و مرزهایشان را بگیرند.

نیروهای مسلح ما نیز از این قاعده مستثنی نبوده و حتی از این قاعده جلوتر است، دلیل اصلی این موضوع این است که نیروهای مسلح ما پشتوانه و حمایت مردمی دارند و مشارکت عمومی که همه مردم در راستای تامین امنیت دارند خود بیشترین پشتوانه حمایتی از نیروهای نظامی است.

دشمن قصد نفوذ داشته و دارد، دشمن قبل از حمله به افغانستان و عراق قصد حمله نظامی به ایران را داشت، تمام برآورد نظامی و اطلاعاتی شان به این ختم شد که در جنگ نظامی با ایران توفیقی ندارند.

آنها می‌گفتند اگر تمام زیرساخت‌های نظامی ایران را از بین ببریم با 30میلیون و بیشتر تفنگدار روبرو می شویم که برای خاک، دین و ناموس خود تا پای جان می ایستند و مقاومت می کنند، با آنها چه کنیم؟ در نتیجه اگر به ایران حمله نشد همین پشتوانه مردمی و همفکری نظامی‌ها بوده است.

از موضوعات تربیتی و دینی ما این بود که پیامبر مکرم اسلام(ص) در اوایل پیروزی اسلام که در جنگ‌ها شرکت داشتند هر اسیری که از دشمن می‌گرفتند شرط آزادی‌اش این بود که 10 نفر را باسواد کند، آن زمان هم بحث نفوذ فرهنگی و نفوذ دشمن مطرح بود، آن زمان مولای ما توصیه می‌کنند که باید در زمینه‌های فرهنگی به جد وارد شویم، بهترین راهبرد در مقابل نفوذها اعم از سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی و فرهنگی تقویت تفکر بسیجی ولایتمداری و خدامحوری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.